Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ?? Mærkeligt  (Læst 10595 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
?? Mærkeligt
« Dato: 11 Februar , 2011, 19:49 »
Jeg har jo en gimmer (Daisy) til salg, og lige nu her kommer jeg hjem fra arbejde og telefonen ringer, jeg er lige kommet ind af døren.

Det er en mand som fortæller at han har Daisy og at skal have 1.200 kr- hvis jeg vil have hende tilbage. Hvis IKKE så skærer han hovedet af hende.
Han lyder til at være dansker, og nummeret er selvfølgelig privat.

Jeg bliver lidt bleg, for som skrevet før, så er jeg lige kommet ind af døren, efter en 12 timers vagt (13 timer ialt), jeg spørger ham "hvad det er han har gang i ?? og går over i stalden, hvor Daisy så er der, han spørger hvad jeg laver, det svarer jeg ikke på.

Han bliver ved med at påstå at han har Daisy.. og at han lever af at stjæle geder og forlange løsesum for dem !! Så han kan tjene penge til sin familie i POlen.

Hvad sker der lige her ?? jeg lægger røret på til sidst.....
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 20:12 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #1 Dato: 11 Februar , 2011, 19:55 »
Puha mon ikke du skal holde ekstra øje med stalden nu?  ::)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

frida

  • Gæst
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #2 Dato: 11 Februar , 2011, 19:57 »
Skræmmende opkald. Jeg er ikke klar over, hvad der sker ??? Måske en grov form for humor, eller måske en der ikke kan skelne fantasi fra virkelighed :-\?
Godt at Daisy er, hvor hun hører til. Men jeg synes også det virker MÆRKELIGT. Og jeg ville nok blive vildt bange, hvis jeg var udsat for samme slags opkald :o

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #3 Dato: 11 Februar , 2011, 19:58 »
Hvis du kan se nummeret der er blevet ringet fra så meld det til politiet, for tror ikke du er den eneste der har været udsat for det....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #4 Dato: 11 Februar , 2011, 19:59 »
Lyder som en med rotter på loftet ???
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

GKV

  • Gæst
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #5 Dato: 11 Februar , 2011, 20:03 »
Enten det nu er telefonfis eller noget der kan blive ramme alvor, så er det ualmindeligt modbydeligt! Det er desværre sådanne personager man kan blive belemret med, når man har en hjemmeside og har sit telefonnummer der.

Jeg er ked af det på dine vegne.Som regel har man rigeligt at tænke på i forvejen.

Gunni.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #6 Dato: 11 Februar , 2011, 20:03 »
Det lyder ikke rart. Politiet kan godt spore sådan et nummer, så du kan melde det som chikane, så kan de finde ud hvor opkaldet kom fra.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #7 Dato: 11 Februar , 2011, 20:05 »
Nej jeg er lidt rystet, for der er for et stykke tid siden blevet får/lam af et par omgange ikke så langt fra mig..

Er det en syg joke ?? er det alvorlig eller ??

Nummeret er registreret som privat på min tlf.

Jeg HÅBER det er fis.... jeg spurgte om han vidste hvor jeg boede og han svarede Søllested Sjælland.. jeg spurgte så om han var sikker på at det ikke var Søllested på Fyn.
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 20:37 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #8 Dato: 11 Februar , 2011, 20:06 »
Forhåbentlig er det en meget syg joke fra en syg person. Helidgvis er det ofte sådan, at tomme tønder buldrer mest og Daisy er jo også hjemme, men meget skræmmende er det, og jeg kan godt forstå, hvis du er noget utryg *t
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #9 Dato: 11 Februar , 2011, 20:10 »
Nå om alt er, så var det dråben, jeg vil ikke fremover annoncerer med geder til salg, de ryger herefter dags i fryseren.

Så annoncerne i DBA og Gul&Gratis ER slettet nu.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #10 Dato: 11 Februar , 2011, 20:12 »
Annoncer på DBA og G&G.....der kan du skjule din adresse....så du behøver ikke slette dem, men selvfølgelig er det så et problem hvis du ikke har hemmeligt nr.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #11 Dato: 11 Februar , 2011, 20:14 »
*t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #12 Dato: 11 Februar , 2011, 20:16 »
Jeg har for længe længe siden forsvoret at jeg ALDRIG  vil annoncere med fjerkræ på DBA og Gul&Gratis, lige netop for at undgå ALLE klaphattene.

Og nu er jeg så bare blevet bekræftet i at det også gælder gederne.
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 20:38 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #13 Dato: 11 Februar , 2011, 21:32 »
Nej hvor sygt, men sagde han specifict Daisy? for du annoncerede vel ikke med gedens navn, så det må da være en du kender eller hvad???
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: ?? Mærkeligt
« Svar #14 Dato: 11 Februar , 2011, 21:43 »
Jeg havde skrevet navnet i annoncerne, sååå.

Nå alt andet lige, så set i bakspejlet så var det nok bare en klaphat, som sikkert kedede sig. Og som har en syg form for humor.

Jeg tror (håber) ikke at der er mere i det, han har heller ikke ringet igen.

Men lige i nuet, var det sgu lidt ubehageligt, jeg HADER hvis nogen truer mine dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub