Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Et sidste spørgsmål før det går løs  (Læst 24019 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #15 Dato: 07 December , 2010, 17:54 »
Redaktørerne har besluttet at fjerne en masse indlæg omkring økonomi og andet som intet havde med det oprindelige spørgsmål at gøre.

Finn/admin
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline sultan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
  • Sultan Hane
    • http://www.123hjemmeside.dk/Sultan-ToppedeHollaender
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #16 Dato: 07 December , 2010, 19:13 »
Hej....
 Sig mig engang, hvor blev Lugovets dejlige indlæg af??????
MVH Sultan


Sultan:Hvide.Sorte.Blå.Gøgespættet

GKV

  • Gæst
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #17 Dato: 08 December , 2010, 17:01 »
Mine sidste indlæg handlede nu ikke om økonomi og jeg er ked af den drejning tråden har fået, med sletning o.s.v.

Til min store forbavselse opdagede jeg så, at alle Jørns indlæg er slettet, hvor han fortæller om farven chokolade i Brahma tråden.De svar skulle jeg lige bruge for at checke en formodning.

Hvis Jørn slutter med at skrive på forum har vi tabt en masse viden, som mange af os bestemt har brug for.Det er meget trist synes jeg.

Gamle gnidninger kender jeg af gode grunde intet til, jeg er ganske ny i dette her, men var dette her virkelig nødvendigt?

Jeg vil takke Jørn for de fine Aaucana jeg fik af ham, samt den store hjælpsomhed hen ad vejen, når jeg har haft "dumme spørgsmål".

Jeg åbner ikke for mere debat omkring emnet, ville blot tilkendegive, at jeg vil savne Jørns indlæg på godt og ondt meget fremover, håber han vil vende tilbage senere.

VH Gunni.

thorleif

  • Gæst
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #18 Dato: 08 December , 2010, 18:24 »
Kaere Gunni:
Dette beviser jo bare hvor viktigt der er at du er medlem af en klub, der kan kaempe RACENS sag, det er noget jeg selv haver faaet merke med "min egen" race. Du vil blive (positivt) forbavset over hvor meget hjelp og stoette du vil faa ifra "British Araucana Club". Og naar du faar nogen fine avlsdyr som du skal selge videre, MAA du insistere paa at dem der koeber ogsaa melder sig ind? Mange af medlemmerne i raceklubber vil KUN selge til andre medlemmer, og de fledste handeler gaar igenom sekretaeren.
Jeg oensker dig held og lykke med DINE Britiske Araucana's!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #19 Dato: 08 December , 2010, 19:20 »
Gunni, Jørn har selv slettet de indlæg, du efterlyser.
Men jeg kan da kun give dig ret i, at alle kun kan ønske, at vi beholder Jørns store viden på avlsområdet her på forum. Jeg har selv lært meget af ham.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #20 Dato: 08 December , 2010, 21:00 »
Jeg må indrømme, at jeg faktisk har brugt en del krudt, både igår og idag, på at tænke over hvad jeg mener om at redaktørerne sletter indlæg... Og jeg må sige, at jeg er nået frem til, at jeg ikke bryder mig om det :-[ (jeg ved godt det er Jørn selv, der har slettet sine, men jeg går ud fra, at han har gjort det som reaktion på, at hans indlæg i denne tråd blev fjernet...).

Vi har et meget dejligt forum, hvor der generelt er et højt niveau og god tone. Men vi skriver meget forskelligt og det skrevne ord er blottet for de udtryk vi normalt bruger til at identificere afsenderens humør og intention. Derfor opstår der da også jævnligt misforståelser og uoverensstemmelser, hvilket er helt naturligt. Herudover er vi også på meget forskelligt niveau, nogle er gode til de lange historier og forklaringer, andre er væsentlig mere kortfattede i deres budskaber og er måske ikke så stærke i dansk fristil ;) men vi forstår hinanden.

Vi er også forskellige af væsen. Nogle er forsigtige med bastante holdninger, mens andre har de store støvler på. Når man går med store støvler, kommer man indimellem til at træde nogen over tæerne. Egentlig tror jeg ikke at der er nogen på dette forum, der gør det med vilje, for så ville man vel ikke bruge tid på et internetforum, hvor pointen netop er erfaringsudveksling. Jeg synes derimod det er helt ok at gøre opmærksom på, at man er gået over stregen, hvis der er nogen der føler sig stødt.

Men jeg synes ikke det er ok at slette indlæg fra redaktørernes side. De halvsure indlæg/ukammaratlige kommentarer og misforståelserne hører nok sådan et forum til, lidt ligesom de skænderier i et ægteskab, man helst ville hive ud af dagbogen.
I stedet for at dyrke uoverensstemmelserne, synes jeg vi skal glædes over alle de gode ting ved vores fantastiske forum! /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #21 Dato: 08 December , 2010, 22:47 »
Jeg er absolut også imod at disse indlæg er blevet slettet. Som en lille ros vil jeg sige at redaktørene plejer at dele tråden op når den er kommet for langt væk fra det, den oprindeligt handlede om. Men ligefrem at slette indlæggende helt... Den holder altså ikke. Ihvertfald ikke så længe at tonen er god. Jeg nåede da at læse en del indlæg og der kom da også nogen påstande som jeg ikke ved om der er noget rigtighed i. Men tonen var da stadigvæk god.
Var den ikke?

Jeg håber godt nok heller ikke at de ansvarlige for dette forum har "trådt Jørn så meget over tæerne" at han helt stopper som aktivt medlem herinde. Det ville være et stort tab.

Det skal ikke forstås som at at Jørn skal have en særbehandling, som andre brugere ikke får. Men i dette tilfælde synes jeg at det er ham der er offeret...

Danny
Himlen bør altid være blå!


Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #23 Dato: 09 December , 2010, 09:12 »
Man skal lære hvornår man taler i åbent forum og hvornaå man holder sig til PM.  Jeg må tilstå at jeg på et tidspunkt tænkte "Tag jer nu sammen folkens" for det er SÅÅÅÅ nemt at føle sig trådt på i det skrevne medie som Tanja skriver, men så er det altså en rigig god ide lige at stikke fingeren i jorden og så lige henvende sig til modparten pr PM og forklare at man føler sig en smule krænket så er jeg ret sikker på at man på den måde finder fælles fodslag igen.

Mht til at slette indlæg så syntes jeg faktisk heller ikke det er den bedste løsning... jeg bliver lidt henstillet til børnehaveklassen.  Når man tænker på hvad der ellers i ytringsfrihedens tegn bliver talt om så var det måske liiiiiiiiiige skrapt nok fra redaktionens side.

Alt ære og respekt for at I skærer igennem når tonen bliver uhensigtsmæssig, men at blive en Lektor Blomme med ørefigner er måske lige voldsomt nok.  I kan som redaktører dele tråden op og så evt låse den og så skrive en opfordring til at banke hinanden i PMer og holde andre udenfor.

Vi er som før sagt mange personligheder herinde og mange har deres kæphest de kæmper for.  Jørn kan være hård ved DffR det er der ingen tvivl om og Lestat lige modsat er DffRs forkæmper.  Man kan mene om Jørns holdninger hvad man vil, jeg personligt er ofte både enig og uenig med ham og tænker da en gang i mellem at den kommentar måske lige var under bæltestedet. Men det er dælme folk som Jørn der er HAMRENDE gode for foreninger at have ind over af og til for det tvinger foreningerne til at tænke og tanker fører til handlinger ofte og det er sq da meget sundt. 
Lene er Jørns dimentrale modsætning, hun kæmper på foreningens sidelinje og gør det godt.  Begge er vigtige for vores klubs fremtidige ekstistens, og det er da klart at det kan give eksplosioner når de to fronter mødes, for dælen da, det er jo med til at danne det hele. Prøv en formiddag at tænde for DK4 når der er udsendelse fra folketingssalen, så må jeg tilstå at den diskussion der var i denne tråd minder mest af alt om så kærlighedsbreve ;)  Vi er voksne mennesker, vi har meninger og vi ytrer dem.
Diskussion og debat er en af grundstenene i demokrati.  Men selvfølgelig skal vi ikke spytte på hinanden så må linjen trækkes.

Så skulle vi alle lære af dette og så komme videre...

Og Jørn dette er direkte til dig:  Come on. Du er da ikke en der lader sig slå ud af dette... kom tilbage du har en erfaringsbank der er uvurderlig for dette forum, vi få alle nogle lussinger livet igennem, men vi rejser os igen for det skal vi... det er vores forbandede pligt at få denne verden til at fungere.

Lad os nu fortsætte dette skønne forum på den skønne måde det altid kører i og så erkende at der af og til ryger lidt malurt i bægeret.... det er jo blot med til fortsat at skabe god debat.  Der er jo ikke noget som en god gammeldags catfight der kan få folk op af stolene ;) så bliver vi lige tvunget til at kæmpe lidt for samhørigheden og det er sikkert ikke usundt :)

Det var bare det jeg ville sige..... Hej.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #24 Dato: 09 December , 2010, 09:27 »
Wanda, hvor var det et godt indlæg /o
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Et sidste spørgsmål før det går løs
« Svar #25 Dato: 22 December , 2010, 12:15 »
Kort - ja - hvis de udstilelde dyr har DK/SRF/NF fodringe i korrekt størrelse på og er vaccineret efter gældende nationale vaccinationskrav.
Når der er blevet udstillet på LU efter de nye regler (fra 2009) får standardudvalget sammen med kopi af bedømmelseskortene senere en skriftlig indstilling fra den specialklubdommer, der har dømt dyrene.
I januar samles standardudvalget og tager stilling til alle disse indstillinger - og så kommer der brev til udstillerne om at deres dyr er anerkendt eller ikke anerkendt sammen med evt. ny standardbeskrivelse eller tillæg til farvebeskrivelsen for racen. Ikke anerkendt er ret nemt at finde ud af allerede lørdag på Lu - alene ved at se på de givne point.
I blad 2 eller 3 kommer en liste over nye anerkendte racer / farvevarieteter - og så kan de nye ting egentlig udstilles, selv om det hedder "fra kommende udstillingssæson" - dyrene kan således godt udstilles på sommerdyrskuerne m.m.
De nye anerkendte racer / farvevarieteter fra LU 2010 kommer med i de rettelsesblade som udsendes til september 2011 - opsamling på 2009 og 2010.