Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den f.... ræv  (Læst 3652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Den f.... ræv
« Dato: 16 Oktober , 2022, 15:20 »
Så skete det igen  :'( :'(,
Hele sommeren har jeg åbnet og lukket for mine høns - manuelt - sat en skifferplade for udgangen og en stor sten på samme, for at ræven ikke kunne komme ind. Så ved 10 - 11 tiden næste dag  åbnet igen, så de kan komme ud og gå helt frit på området omkring gården. Så vidt så godt.
I hønsehuset er der bl a installeret en automatisk - elektrisk - åbne/lukke anordning til lågen. Men på et tidspunkt opdagede jeg den ikke virkede og derfor måtte jeg jo så ud morgen og aften.

Så her for en god uges tid siden tog jeg mig endelig sammen til at få afprøvet automatikken - det undre mig for resten den ikke virkede, da der sidder 4 stk 1½V batterier i den ?? - Inde i køkkenet hængte jeg monstrummet op og skiftede forlængerledningen ud - det hjalp - nu virkede den igen. Men men , , , , ,

Automatikken skal jo kodes, så åbnelukkefunktionen virker på alle ugens syv dage. Jeg undrede mig over at hønsene var ude allerede kl 9 om lørdagen, når jeg havde sat den til kl 10 - ubs, der er weekend åbningstider i systemet. Det tog et par dage at finde ud af det.

Men så var jeg også stolt og glad for at slippe for hele tiden at skulle huske at lukke og åbne . . . . . men så skete det  :'( :'(

En aften så jeg hønsene gå rundt på gårdspladsen på et tidspunkt, hvor de burde være gået ind - underligt !!!. Jeg havde godt set hvide fjer lige og flyde på vejen ud fra gården, men Annabel var jo også blevet angrebet - men ikke fanget - så jeg troede . . . .

Så jagede jeg hønsene hen til hønsegården, for at de kunne gå ind, men de ville ikke ind i hønsegården og da jeg kikkede ind i gården så jeg hvorfor - det flød med fjer over alt - - - -
Så forstod jeg bedre hvorfor de 3 unge haner og hønniken ikke var kommet for at få godbider den dag !!

De 3 haner skulle eller have glædet mit spiserør, men det syntes ræven bare ikke !!

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Den f.... ræv
« Svar #1 Dato: 17 Oktober , 2022, 06:57 »
Ja jeg ved jo godt at ræven også skal have noget at spise men derfor gør det alligevel så ondt når den snupper vores høns. Men det er jo naturen. Har ræven været midt på dagen eller?
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Den f.... ræv
« Svar #2 Dato: 17 Oktober , 2022, 18:36 »
Den stod og ventede på dem da de kom ud kl 10 !!

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Den f.... ræv
« Svar #3 Dato: 17 Oktober , 2022, 22:25 »
den forb... ræv, at den ligefrem skal stå klar ved lågen.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner