Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race synes i?  (Læst 2118 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

silverkid

  • Gæst
Hvilken race synes i?
« Dato: 01 Juli , 2011, 15:28 »
Hej Forum.

Jeg har fulgt med længe på sidelinjen, og min gemal har nu besluttet at han gerne vil have lidt høns, mest for lydens og hyggens skyld.Vi ved bare ikke lige hvad slags.Hvad med astrolups (staves vist ikke sådan) de lyder måske som en ide til ham.Hvor store bliver de, hvad kræver de,
 og hvor får man fat i dem???? ??? ???Håber I kan hjælpe os.


Susanne

Offline Fristed

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 158
    • Fristedsgalleri
Sv: Hvilken race synes i?
« Svar #1 Dato: 01 Juli , 2011, 17:37 »
pyh ha..det er svært at svare på hvilke høns der lige vil passe jer..der er jo så mange forskellige racer... vi er rigtig glade for vores orpington som fås både i dværg og stor....de er meget rolige og tillidsfulde, de lunter efter os så snart vi er i haven og trives med både hund og katte, der er heller ikke så meget larm i dem..... jeg bryder mig ikke om de racer der er meget flyvske...  men vi har også lige investeret i Wyandotter  ;D. så pas på man bliver grebet af hønsefeber...
men jeg vil anbefale jer at tage ud og se lidt forskellige inden i bestemmer jer...prøv at se om der bor nogen i nærheden af jer, som har nogle af de racer i tænker på..jeg er sikker på de gerne vil fremvise deres høns. :D
Hilsen Gitte Fristed

2,8 orpington, gule stor
1,3 guld-sortrandede wyandotter stor
1,2 dværgsilke, vildtfarvet
0,2 dværgsilke, hvide
1,3 Krøllet dværg Kochin
1,0 islænder Ari fra Sysselhaven
1,0 haflinger Nantino Hestvang
1,2 katte
1 cairn terrier
4 børn (17, 18, 21, 21)
Min mand hbp

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvilken race synes i?
« Svar #2 Dato: 01 Juli , 2011, 17:41 »
Lige præcis. Ud og kigge på levende høns før I bestemmer jer. Der er nogle sommerudstillinger, men ellers skal I da bare henvende jer hvor I kan se folk har nogle racer I er interesserede i. Hvis I runder Fyn her i løbet af sommeren er I velkomne til at kigge forbi og se barneveldere og danske landhøns.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvilken race synes i?
« Svar #3 Dato: 02 Juli , 2011, 06:50 »
Jeg har vist ikke fået dig budt velkommen på forum, Susanne - det er hermed gjort :D
Glæd dig til jordens hyggeligste havedyr. *h
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk