Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: vagtler æg  (Læst 6381 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AHBL1982

  • Gæst
vagtler æg
« Dato: 22 ſeptember , 2009, 18:16 »
Hej jeg er helt ny i faget, og har fået vagtler af vores nabo, de har så lagt æg, 5 æg, de rugede begge på dem et godt stykke tid ihvetfald i 14 dage, men så pludselig en dag var alle æggene væk, og vi har ikke set dem siden, hvad kan der være sket med dem? Hun har så lagt 3 nye  æg i søndags bare ikke samme sted, og dem ruger hun på.

Hilsner fra Anette

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: vagtler æg
« Svar #1 Dato: 22 ſeptember , 2009, 18:31 »
Hej Annette
Velkommen til <I
Er der mulighed for at det er rotter ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: vagtler æg
« Svar #2 Dato: 22 ſeptember , 2009, 19:26 »
Velkommen på forum, Anette  :D
Det lyder da lidt mærkeligt med de æg!
Hvilken slags vagtler er det du har?
Er det muligt for andre dyr at komme ind til vagtlerne?
Nu er det nok ikke lige den allerbedste tid til udrugning af vagtelkyllinger lige netop nu. Jeg har selv lige fjernet 13 æg fra mine vagtler, jeg ventede med at tage dem til hun gjorde mine til at ville ruge, for så er det mit håb, at hun ikke lægger flere æg i år. Nu skal hun bare gå og have det godt indtil næste år. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

AHBL1982

  • Gæst
Sv: vagtler æg
« Svar #3 Dato: 22 ſeptember , 2009, 20:23 »
Hej tak for jeres svar, nej der kan overhovedet ikke komme noget som helst ind til dem, den er lukket helt til forneden ca  40 cm op og resten er der fulgevoliere hegn. De går sammen med 4 nympeparkitter. Men de går rundt på jorden sammen med vagtlerne og pibber til jorden engang imellem og der er ikke noget der. Men der hvor hun lagde dem sidst har de ikke kunne komme ind til æggende de var i sådan lille hule hun havde lavet. Og der er heller noget nu med de 3 nye æg, og de ligger denne gang i et hjørne, hvor hun har lavet en rede....

Det er dværg vagtler. De alm grå.

Vil der overhovedet komme noget i æggene på det her årstid? Vil hun ellers stadig blive ved med at lægge æg?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: vagtler æg
« Svar #4 Dato: 30 ſeptember , 2009, 07:55 »
Jeg ville nok ikke lade hende ruge på denne tid af året, men jeg kender ikke så meget til dværgvagtler. Jeg har selv lige fjernet æggene fra mine bowhitevagtler, for jeg er helt sikker på at kyllingerne IKKE ville klare sig.
For bobwhite gælder, at de vil forsøge at få tre kuld på benene pr. sæson; så jeg forventer ikke flere æg i år, men skulle der komme nogen, vil jeg også fjerne dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk