Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: stork  (Læst 7756 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
stork
« Dato: 16 April , 2018, 08:13 »
Storken er vel også en slags fjerkræ. Den er ankommet for nogen tid siden i Smedager og her til morgen har den lagt sit første æg. Så er det bare at vente og jeg er en af dem som følger med stort set døgnet rundt og jeg skal også derud og følge dem på tæt hold
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: stork
« Svar #1 Dato: 16 April , 2018, 19:56 »
Det er den da  /o. Hvor du heldig at bo i nærheden af det eneste par storke i dk, som ikke er fra en storkefarm i Sverige.
Jeg følger også storkenes ankomst i dk på DOF. Er naturligvis mest interesseret i at de kommer i mit område - Vestsjælland - men de er godtnok få her ude.  :'(

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: stork
« Svar #2 Dato: 16 April , 2018, 20:00 »
Ja jeg er så heldig at jeg lige kan tage min cykel. Og så påstod min mor også endnu mens hun levede (jeg har lige mistet hende,) at der hvor reden er sat op dem er vi i familie med. Så jeg kan nok få lov at komme rigtig tæt på
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: stork
« Svar #3 Dato: 17 April , 2018, 17:53 »
 /o /o

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: stork
« Svar #4 Dato: 17 April , 2018, 17:56 »
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: stork
« Svar #5 Dato: 22 August , 2018, 08:49 »
Så er jeg bange for at vores storke er draget af sydpå. Reden har været tom i nat og i går middag var de alle samlet, nok for at aftale det sidste inden den lange rejse
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: stork
« Svar #6 Dato: 22 August , 2018, 21:37 »
Det må du da ikke være bange for - det er jo sådan livet skal leves hvis man er en stork. Fødes i Danmark og så flyve til varmere himmelstrøg når vinteren nærmer sig.
Det er jo det unikke ved storkefamilien i Smedager. Forældrene er Svenske udsætterstorke som har glemt at man flyver syd over om efteråret. De overvintre i Danmark, men deres afkom har det i generne - man forlader Danmark og godt for det.

Desværre er mange storke holdt op med at flyve til syd Afrika og overvintre i Spanien og ernærer sig på lodsepladserne der. Men så slipper de jo for at blive skudt på vejen tilbage til Danmark om foråret over bl a Syrien.
« Senest Redigeret: 22 August , 2018, 23:49 Fra Hans-Kurt »

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: stork
« Svar #7 Dato: 22 August , 2018, 21:55 »
Det var heller ikke sådan jeg mente det. Det er bare fordi jeg har fulgt med i deres liv i så lang tid og så er det bare slut. Jeg ser også gerne de rejser til Afrika for det er nu engang sådan det er. Så glæder jeg mig til foråret og håber de kommer tilbage
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: stork
« Svar #8 Dato: 22 August , 2018, 23:50 »
ok, men hvad med de gamle ?, er de ikke tilbage ?

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: stork
« Svar #9 Dato: 23 August , 2018, 07:43 »
Nej de skulle alle være taget afsted. Jeg har ikke hørt andet
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner