Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Undulat. Har den mider?  (Læst 5583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline CecilliaG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 26
Undulat. Har den mider?
« Dato: 20 April , 2017, 21:52 »
Hej her på fjerkræ forum ;)
På et plejehjem nærtliggende bor der en undulat. Den har det virkelig dårligt. Den er ensom, og den ser utroligt tør ud. Dens øjne er røde og dens krop ser forvredet ud. Jeg tænkte om den måske har mider :( ?
Er der nogle der har erfaring med det? Eller ved hvad man skal gøre?
Tak på forhånd ;)
Den heldige ejer af:
0,1 maran.
0,1 grünlægger.
0,1 blandings høne.
1,1 undulater.
Et 54 L akvarie med nogle fisk i.
2,1 skønne huskatte, Albus, Herkules og Lea.
1,0 Bichon havaneis/Malteser hvalp.

Offline Lars1975

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
    • yoolando
Sv: Undulat. Har den mider?
« Svar #1 Dato: 05 Marts , 2018, 11:24 »
Det vil jeg også vide

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Undulat. Har den mider?
« Svar #2 Dato: 05 Marts , 2018, 11:55 »
Undulater bør aldrig være alene,har den mulighed for at bade,er den tør omkring næbet?Det kan være scallyface.som er en skabsmide.Medicin kan fåes på apoteket.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Undulat. Har den mider?
« Svar #3 Dato: 06 Marts , 2018, 20:29 »
Stor ros til dig for at bekymre dig for det lille dyr alle andre åbenbart har "glemt"

Af samme grund er jeg som regel lidt loren over for ideen med dyr på plejehjem. Det er en smuk tanke, og jeg tror gerne flere ældre kan have glæde af dem. Men dyrene skal passes ordentlig. Hvad der er alles ansvar er ingens ansvar. Og når så den ansatte, der satte dyreprojektet i værk, finder andet arbejde, hvem har så pludselig ansvaret? Hvem sørger for dyrene kommer til dyrlæge? Så sidder de dér i et hjørne og bliver kun nødtørftig passet.

Jeg synes det lyder som om den har behov for at komme til dyrlæge. Med hensyn til en forvreden krop, har den haft engelsk syge, en mangelsygdom, der skaber defekte knogler? Det lyder ikke rart.  Jeg håber du har mulighed for at hjælpe, selvom det kan være svært, afhængig af din relation til stedet.