Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere  (Læst 154097 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #180 Dato: 13 Oktober , 2014, 21:36 »
De fleste vil kun se rigtig positivt på det og være glade for endnu en der har fundet samme interesse. Desvære findes de modsatte også inden for vores hobby, men synes ikke det er så slemt som man hører i andre hobbyforeninger.

De fleste klubber vil også gerne hjælpe så man får fat i de rigtige avlsdyr og hjælpe en med at sortere hvis man selv er i tvivl om hvordan det skal gøres.

Så hvis bare man tør spørge er der også nogle der er klar til at hjælpe en ;)
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #181 Dato: 13 Oktober , 2014, 21:36 »
Karina jeg er selv ny med racefjerkræ. I hvertfald med udstilling. Jeg udstillede sidste år i Struer . Det var første gang jeg havde dyr med. Jeg vil sige ...bare klø på. Hvor bor du ? Der er masser af hjælp at hente i Struer fjerkræklub. Snobber findes vel alle steder men det mærker jeg nu ikke noget til dernede. Kig evt en tur ned i Struer fjerkrækoloni. Jeg vil gerne mødes med dig dernede. Du må også komme på hønsekig hos mig hvis du vil. Vores hjemmeside finder du her. Der er måske også nogle oplysninger du kan bruge. Ses vi ? :)

http://struer-fjerkraeklub.123hjemmeside.dk/
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #182 Dato: 13 Oktober , 2014, 22:04 »
Fordomme trives desværre kun alt for godt, fordomme såsom racehøns ikke lægger æg, racehøns avlere er snobbede eller i klubberne er der kun gamle og sure m/k.....  /d

Og ja der findes racehøns som ikke lægger mange æg, men flertallet gør trods alt, for det er det de er lavet til i tidernes morgen.

Og ja der er sikkert også et meget lille fåtal af både snobbede og sure gamle m/k. MEN flertallet er det bestemt IKKE, for det er nemlig glade opdrættere som gerne vil vise sine dyr frem og ikke mindst gerne vil have nye udstillere. 

Så bare helt rolig, der er masser af hjælp at hente og støder man ind i en enkelt sur m/k, so what the f...  dem kan man 100 % ikke undgå alligevel. (nogen som helst steder)

HUSK også at alle har været nye engang.

Jeg personligt har i hvert fald fået enormt mange rigtigt gode venner igennem min hobby, som er avl og udstilling af racefjerkræ.
Og endvidere har jeg også fået mange gode kontakter.

Så et enkelt godt råd. Prøv det. I stedet for at opgive på forhånd, fordi man tror man har hørt et eller andet. For at udstille er nu ikke så svært, det er straks meget sværere at avle supergode dyr. ;) ;D
« Senest Redigeret: 13 Oktober , 2014, 22:20 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #183 Dato: 13 Oktober , 2014, 22:20 »
Svært ? Næh. Det gik da meget godt sidste år. Det var da tæt på jeg var blevet klubmester. Der var nogle der mente jeg snød  ;D

Vigtigt : Gode avlsdyr, God pasning af dyrene samt gode HJÆLPERE når der skal rådes og vejledes og sorteres dyr. Og der var jeg heldig.
Så bare igang. Der er ikke noget at være bange for :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #184 Dato: 13 August , 2015, 14:42 »
Nu er det vist tid at tage denne her "lille" tråd frem igen, til glæde og oplysning til alle jer som ønsker at avle racefjerkræ efter standarden og ikke mindst begynde at udstille dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #185 Dato: 08 ſeptember , 2015, 07:46 »
Udstillingssæsonen nærmer sig hastigt, så vi tager lige denne her frem igen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #186 Dato: 08 ſeptember , 2015, 09:34 »
Skal du ikke opfordre til, at vi går på Facebook med vore udstillingstanker ??

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #187 Dato: 08 ſeptember , 2015, 09:41 »
Det gør jeg skam også  /o

Ligesom jeg opfodrer folk på Facebook til at blive medlem af Forum her.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #188 Dato: 23 ſeptember , 2017, 19:55 »
Så er det måske på tide at tage denne her gode lange tråd frem igen igen....
For måske HVEM VED, så er der nogle nye udstillere i blandt os.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tips og oplysninger til nye opdrættere og udstillere
« Svar #189 Dato: 20 Maj , 2019, 15:11 »
Prøver lige at genoplive denne her tråd, for der kunne jo være at der var nogen herinde, som er interesseret avl og udstilling af racefjerkræ-
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub