Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....  (Læst 4037 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sydsjælland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #120 Dato: 06 Februar , 2012, 22:32 »
Og mig som bare ville vide om jeg tog for meget for mine høns?? Se nu hva jeg har startet ??? ??? ;D.

Der er sku gået hønsegård i den..

Tråden må gerne slettes.
Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #121 Dato: 06 Februar , 2012, 22:40 »
Hej Engell

Hvordan går med de nye uk araucanaer ?
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Sydsjælland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #122 Dato: 06 Februar , 2012, 22:43 »
Det går fint med dem, måtte dog lige stække den ene høne. Hun ville åbenbart hellere være kone hos en dalmatiner silkehane ;D.

Har lavet to stammer nu, så der skal ruges om en måneds tid. De sidste jeg fik er dog ikke begyndt at lægge æg endnu.

Går det godt med dine?
Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #123 Dato: 06 Februar , 2012, 22:52 »
Ja den ene har dog fået en udposning på det ene øre ligner noget betændelse så kontakter lige en dyrlæge i morgen pg så har den Lus men ellers går det godt. De lagde ellers æg mange af dem men idag fik vi kun 2 æg imod 6 igår så frosten her virkeligt sat sine spor nu.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #124 Dato: 06 Februar , 2012, 23:10 »
Og her står den på resten af en Le-Bresse hanekylling, vi startede på i aftes, oven i købet med et par gæster.
Og sådan en hanekylling vil jeg ikke engang sælge for 200 kr.
/o

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #125 Dato: 06 Februar , 2012, 23:38 »
Bornholmer-hane, som i ..."Bornholmerhane"!? Det blev det vidst ikke vildt meget bedre af i forhold til  kr. 22,95'eren...  :-\

Hvad...? Altså om du mener Bornholmerhane til 22,95kr. Nej så kan jeg berolige dig med at prisen var 59,95 for 1300 gram. Ifølge deklarationen, kort version, opvokset under bedre forhold end alm. slagtekyll.

Så søndagsmiddagen blev nydt med nogenlunde god samvittighed.   

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #126 Dato: 07 Februar , 2012, 06:19 »
Ifølge deklarationen, kort version, opvokset under bedre forhold end alm. slagtekyll.

Så søndagsmiddagen blev nydt med nogenlunde god samvittighed.   
Ja, det sørger deres propaganda for, desværre må jeg bedrøve dig med, at det er et salgsstunt, Bornholmerhaner har samme kummerlige opvækst som alle andre slagtedyr - lige bortset fra de økologiske (de har en knap så ynkelig opvækst) - desværre  <W

industrikyllingernes liv er en fabrikshemmelighed

Denne artikel viser, at mange forbrugere er enten uvidende eller ligeglade:
en industrikylling har haft det helt ad helvede til

kyllinger bør hedde hurtigvoksende kylling

Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #127 Dato: 07 Februar , 2012, 08:39 »
Ja, det sørger deres propaganda for, desværre må jeg bedrøve dig med, at det er et salgsstunt, Bornholmerhaner har samme kummerlige opvækst som alle andre slagtedyr - lige bortset fra de økologiske (de har en knap så ynkelig opvækst) - desværre  <W

industrikyllingernes liv er en fabrikshemmelighed

Denne artikel viser, at mange forbrugere er enten uvidende eller ligeglade:
en industrikylling har haft det helt ad helvede til

kyllinger bør hedde hurtigvoksende kylling



Ja, det var også det, jeg mente at have læst herinde et sted engang - det er drøn ærgerligt, man får jo indtrykket af, at de har haft det super duper godt...og man kan jo sådan set godt forstå, at så mange andre forbrugere falder i samme fælde også  :-\ Det har jeg også selv gjort engang!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #128 Dato: 07 Februar , 2012, 09:44 »
Ja, det sørger deres propaganda for, desværre må jeg bedrøve dig med, at det er et salgsstunt, Bornholmerhaner har samme kummerlige opvækst som alle andre slagtedyr - lige bortset fra de økologiske (de har en knap så ynkelig opvækst) - desværre  <W

industrikyllingernes liv er en fabrikshemmelighed

Denne artikel viser, at mange forbrugere er enten uvidende eller ligeglade:
en industrikylling har haft det helt ad helvede til

kyllinger bør hedde hurtigvoksende kylling



Tak for oplysningerne, jeg ved godt at industri slagtekyllinger under et er en sørgelig affære, men havde dog en formodning om at fx. Bornholmerhane og andre produkter i den stil, trods alt måtte havde haft lidt bedre forhold.

At det ifølge artiklerne i Politikken forholder sig helt anderledes og er så grelt, gør mig trist, jeg fik det helt dårligt. Jeg kan love dig for jeg aldrig køber nogen af de produkter mere. Om slagtekyllinger så anprises nok så højt.

Jeg må se og blive færdig med mit projekt "Nyt hønsehus" Allerede nu har jeg besluttet fremover selv at lave mine egne slagtekyllinger. Det bliver nok Hvide Wyandotter i stor race.

 

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #129 Dato: 07 Februar , 2012, 10:16 »
Du skal ikke slå dig selv i hovedet, Frank!  *t
Du skriver, du havde en formodning om at en bornholmerhane m. fl. havde haft et bedre liv, men du er jo blevet narret af de kreative reklamer, de har opnået lige præcis det, de vil.
Jeg tror ikke, ret mange her kan sige sig fri for at have spist konventionelle slagtekyllinger. Vi har da her i huset, men det var før, vi vidste bedre.
Jeg tror, vejen frem er oplysning, oplysning og oplysning.
Og så synes jeg i øvrigt, det er noget forbandet svineri at narre os til at betale ekstra for det samme "skrammel" som i discountversionen, bare fordi det har fået en fancy indpakning med smukke ord og billeder.
Men det er  stadig ikke forbrugerens skyld, at de forventer, at de kan stole på de fine ord på pakken.
Det er ligesom med burhønsene, jubiii, nu har de fået hele 25 % mere plads, hvor det dog lyder godt, i det virkelige liv er deres plads forøget med, hvad der svarer til et postkort sådan omtrent. Det er til at brække sig over.  /3
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #130 Dato: 07 Februar , 2012, 10:55 »
Nu afspores tråden igen, men lige for at fortælle om vores indkøbstur i går:
Skal vi have noget røget skinke? - Næh, det er synd for grisen...
Nå, så noget hakket oksekød? - Nej, det er fra Tyskland. De piner også deres malkekøer og det er det jo nok, da det er ret billigt.
Så kalkunpølse da? - Kig lige på deklarationen. Nej da, der er tilsat svinefedt... Det er synd for grisen. Og sikkert også for kalkunen....
Makrelsalat, så - det er da fisk ::). - Nix, der er buræg i mayo'en!
Kartofler da? - Ja, men de økologiske! Kan du huske hvor meget naboen sprøjtede sin kartoffelmark sidste sommer - grundet fugten?
Og så nogle gulerødder - også økologiske. Hov, de er fra Holland :o!?! Nå, hollænderne skal jo også leve...
Kaffebønner? Tjah, mon ikke plukkerne er underbetalt og bliver belastet af sprøjtemidler? Så hedder det FairTrade!

Og sådan kan man blive ved. Det eneste der er positivt, er at det er meget let at bære for 1000 kroner varer hjem i én bærepose. Genbrugs, forstås ;)
- og så lavede vi en glimrende "sylte" af et par høner fra fryseren og fik kaninfrikadeller til aften. Det var også godt!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #131 Dato: 07 Februar , 2012, 14:15 »
Nu har jeg ikke læst alle svarene i tråden, men jeg synes høns er en rørende billig hobby og de prisklasser I taler om ville bestemt ikke afskrække mig.

Jeg har haft heste i mange år, og DET er en dyr hobby skulle jeg hilse og sige - så at pive over en pris på 200 kr. for en høne kan jeg ikke rigtig tage seriøst  ::)

Med venlig hilsen
Janni
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #132 Dato: 07 Februar , 2012, 14:30 »
Jeg må se og blive færdig med mit projekt "Nyt hønsehus" Allerede nu har jeg besluttet fremover selv at lave mine egne slagtekyllinger. Det bliver nok Hvide Wyandotter i stor race.

 

Uhh, de er SÅ flotte og de smager bare...MUMS MUMS  /o Jeg har selv wyandotter i stor i den guld-sort randede og skal have dem i sølv også..dejligt temperament  ;D
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 16:14 Fra Metmus »
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #133 Dato: 07 Februar , 2012, 14:33 »
Du skal ikke slå dig selv i hovedet, Frank!  *t
Du skriver, du havde en formodning om at en bornholmerhane m. fl. havde haft et bedre liv, men du er jo blevet narret af de kreative reklamer, de har opnået lige præcis det, de vil.
Jeg tror ikke, ret mange her kan sige sig fri for at have spist konventionelle slagtekyllinger. Vi har da her i huset, men det var før, vi vidste bedre.
Jeg tror, vejen frem er oplysning, oplysning og oplysning.
Og så synes jeg i øvrigt, det er noget forbandet svineri at narre os til at betale ekstra for det samme "skrammel" som i discountversionen, bare fordi det har fået en fancy indpakning med smukke ord og billeder.
Men det er  stadig ikke forbrugerens skyld, at de forventer, at de kan stole på de fine ord på pakken.
Det er ligesom med burhønsene, jubiii, nu har de fået hele 25 % mere plads, hvor det dog lyder godt, i det virkelige liv er deres plads forøget med, hvad der svarer til et postkort sådan omtrent. Det er til at brække sig over.  /3

Jeg eeeeer ved at lære...! Og jeg deler din holdning 100%

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....
« Svar #134 Dato: 07 Februar , 2012, 15:25 »
Uhh, de er SÅ flotte og de smager bare...MUMS MUMS  /o Jeg har selv wyandotter i stor i den guld-sort randede og skal have dem i søv også..dejligt temperament  ;D

Netop derfor.. /o  Jeg tror vi før har drøftet hvor fint Wyandot kød faktisk er. Jeg vil endda vove den påstand at kødet udseensesmæssigt naturligt har et gult skær, lidt a la majskyllinger.