Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: aldis hundefoder?  (Læst 102223 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #75 Dato: 29 Januar , 2012, 11:50 »
@Jean
2,99 E for 3 kg
@Pilegården
godt du fandt undersøgelsen
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Stald Mønsted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 120
    • Dansk Hvid Land Kanin
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #76 Dato: 29 Januar , 2012, 15:44 »
Rufus ??? err det et fuldfoder til hunde?. Jeg troede, at det var fyldt med fedt. Min damatiner får kun Rufus som godbidder

Samme her, ruffus som godbidder....de minder mig lidt for meget om Frolic.
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland
______________________

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 233
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #77 Dato: 16 Maj , 2012, 14:31 »
man kan faktisk købe tørkost med 75-80 % kød, resten er grøntsager og frugt/bær. intet andet.
der er en danskproduceret der egentlig ikke er så voldsom dyr, husker dog ikke navnet. men ikke dyere end så meget andet af det "fine" man kan købe.
Mon du tænker på Vetcur's produkter? Mener de hedder Gourmix?
Det er i hvert fald et dansk firma med dyrevelfærden i højsædet, både for de dyr der skal fodres og dem der fodres med.
De har også en rå-foder-linje, men den er lidt sværere at få fat i.

I øvrigt har der tidligere været en anden lignende tråd, bare om foder til katte, som det - om muligt - er endnu vigtigere at fodre med kød og ikke korn :-/
Derfor fodres mine katte nu med råt kød i forskellige varianter, og det er billigere (hvis vi endelig skal diskutere pris) for mig end det tørfoder de fik før
(Læs mere her: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=18964.msg170147#msg170147)

Forleden sagde kattenes dyrlæge til mig: "Folk spørger mig til råds om hvilken hund eller kat de skal købe - 'hvilken race bliver mindst syg, og er det ikke bedre med et gadekryds'... Jeg ved ikke længere, hvad jeg skal svare - jeg synes snart, der er noget med dem alle sammen".
I mit stille sind tænkte jeg: Ja, for langt de fleste hunde og katte fodres med tørfoder!
Det er i følge dyrlægerne Elizabeth Hodgkins og Liza Pierson årsagen til rigtigt mange af de forskellige lidelser katte kan få, og der findes sikkert dyrlæger der siger det samme om hunde og tørfoder (dem har jeg bare ikke lige læst på, da jeg ikke har hund ;)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #78 Dato: 16 Maj , 2012, 14:43 »
jeg har haft aldis hundefoder til de kanp 3 euro/3kg i par mdr, vi har 2 labradorer- reslutat svarer de dyre mærker, som eukanuba og hills
flot skinende pels, glad hund minder lort på græsplænen ;)
 vi vil holde os til det, mest pga prisen-
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #79 Dato: 16 Maj , 2012, 15:13 »
Jeg har racehunde, har udstillet og avlet. Jeg arbejder i et supermarked, men kunne ikke drømme om at købe deres mad der! Det er det sidste af affaldet der males til benmel og puttes i foderet som proteinkilde. Og så kan folk ikke forstå at deres hund får fjerkræallergi....
Nixen, her får de et top kvalitetsprodukt. De er sunde, smuk pels god hud og ikke meget afføring bagefter. I sidste ende er det en bedre deal, da de ikke bliver syge af deres mad. Man kan spare for meget, altså. Min mening.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #80 Dato: 16 Maj , 2012, 16:48 »
jeg kan hurtigt se på vores hund om det foder han får er godt til ham, for han begynder hurtigt og fælde meget og se trist ud i pelsen. Han bliver fodret med uniq foder, og det virker godt til ham
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Meps

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #81 Dato: 20 Maj , 2012, 22:25 »
Vi har kørt lidt med Lidl's som også er meget billigt, og så Pedigree (som efterhånden er blevet rigtigt dyrt).
Men jeg syntes hundene's fiser var for lysebrune, så vi køber kun Arion.

Af erfaring fra vores katteri så kan jeg kun sige hold dig væk fra alt det billige..ja man prøver det men som der bliver sagt længere oppe så ryger det lige igennem.
Det er det samme med alt det billige vådkost til katte (bla Whiskas), det er ikke andet end affaldsstoffer, blæver og salt.

God fornøjelse ;)

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 233
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #82 Dato: 21 Maj , 2012, 12:19 »
Af erfaring fra vores katteri så kan jeg kun sige hold dig væk fra alt det billige..ja man prøver det men som der bliver sagt længere oppe så ryger det lige igennem.
Det er det samme med alt det billige vådkost til katte (bla Whiskas), det er ikke andet end affaldsstoffer, blæver og salt.

 /o
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #83 Dato: 21 Maj , 2012, 13:47 »
Altså, mine katte og tildels hunde får det de gider æde, katte er så selektive, og jeg løber ikke verden rundt for at købe foder til mine dyr. så det der er faldet i god jord er det de får, dyrt eller billigt. Og så lidt kyllingeindmad.
Min gamle kat blev 15 år og insisterede på at leve hele sit liv af Nettos tørfoder og Irmas dåsemad, som også blev lavet til Bilka bare på andre dåser.
Prisen på den lille dåse hos Irma kostede det samme som den store dåse hos Bilka,,,, verden vil nares, og det bliver den.


Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #84 Dato: 21 Maj , 2012, 14:08 »
Altså sikke lang tråd, den er aaaalt for lang til, at jeg lige orker at sætte mug ind i de mange forskellige meninger :-) Jeg vil blot lige give min egen mening til kende.. Hunde nedstammer vel fra ulve, ulve spiser primært kød plus bær, osv småting, som de spiser. Derfor er jeg fuldt ud enig i, at hunde bør få kød som det primære i deres kost. Om det så er et foder eller en bøf til dig og én til mig, er vel op til en selv..jeg synes blot det er synd, at pengepungen ofte styrer beslutningen! Der var engang, at vores primære føde bestod af kartofler, brød, ris osv...men nu har man jo langt om længe fundet ud af at lave kostpyramiden om.. Det er kød og grønt, der bør være vores primære føde indtagelse, og dette princip fodrer jeg også min hund ud fra. Hermed ikke sagt at et stykke brød eller en kartoffel er noget skidt..slet ikke.. Det er blot det billigste, man kan spise,og det er nok derfor man altid har gjort det! Men nu er tiderne altså en anden, der er ingen fattige folk som i gamle dage, alle har tag over hovedet, rindende vand og kan holde varmen om vinteren. Jeg synes, det er på tide, at man tænker bare lidt mere på, hvad der er godt, end hvad der er billigt :-)
Solskinshilsner herfra..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #85 Dato: 21 Maj , 2012, 23:41 »
BARF styrer, så enkelt kan det skrives  /o

@brahmadame: er det hjemmelavet råfodring du kører?

Vh Louise

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #86 Dato: 22 Maj , 2012, 00:13 »
Jeg vil nu give de dyrlæger ret som siger, at råfodring ikke tjener det store formål i dag. Hunden ligger efter hånden så langt fra dens forfader ulven at argumenter for deres foder og behov ikke kan sammenlignes mere.
Hundefoder i dag er baseret på hvad de har behov for, ikke hvad ulve har.

Det selvfølgelig undtaget ulve hybrider.

Der er masser af fine foder produkter til hunde, og bare for det ikke koster en formue kan det jo være sundt og nærende nok af den grund. Selvfølgelig er der forskel og det er en jungle og finde igennem.

Jeg synes man skal fodre med hvad man oplever ens hund har det godt med, er den glad, sund og rask er det vel det vigtigste.

Og hvad katte angår så bør de have så rent kødprodukt som muligt, uanset om det er tørfoder eller råfodring.

Det bare mit besyv ;)


Offline Finsk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: aldis hundefoder?
« Svar #87 Dato: 15 ſeptember , 2017, 09:56 »
Jeg ved godt, at dette er en meget gaaaammmel tråd, men den er stadig meget relevant.

Du kan typisk sammenligne billigt hundefoder med junkfood, da ingredienserne i det billige foder oftest er af dårligere kvalitet end i det dyrere. Udover at kvaliteten er dårligere, indeholder foderet ligeledes oftest langt mindre af de gode og vigtige næringsstoffer som proteiner, mineraler og vitaminer.

Jeg kan anbefale dig at læse denne hundefoder guide, som går helt i dybden med foder til hunde: https://dyr.dk/hundefoder.