Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: låne daggamle kyllinger?  (Læst 13686 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #15 Dato: 20 Maj , 2008, 19:35 »
Hej Helle
hvor længe tror du skrukken bliver liggende? tåbeligt spørgsmål, men jeg har æg i rugemaskinen der gerne skulle klække d 26 ,
Du og skrukken kunne måske overveje nogle godt befrugtede æg af blandet etnisk herkomst, så er du velkommen her hos mig. ;D
Der er ganske vist et stykke vej til Karise, men hvis I vil så er vi her.
Øhhhh, læste i første omgang ikke, hvad du skrev - sådan rigtigt. Foreslår du, at jeg henter æg? Eller at jeg kommer med skruk, eller at - som jeg læste det - kan låne/købe et par kyllinger?
Undskyld forvirringen...  ::)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #16 Dato: 20 Maj , 2008, 23:26 »
Ha ha o jeg som tror jeg udtrykker mig klart og tydeligt ;D
Jeg foreslog at du henter en lille flok næsten udrugede æg med kyllinger i, som din skruk så kan ruge færdig, og derfor få egne kyller d 26.

Jeg har god erfaring med den øvelse, den sidste der hentede æg i min rugemaskine fik 15 kyllinger ud af 18 æg fordelt hos 2 høns.
Nu har jeg solgt en del af de forventede kyller, men jeg kan godt undvære en lille flok til dig.  <L <L
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #17 Dato: 21 Maj , 2008, 10:50 »
Ina - jeg har sendt dig en pb. Jeg synes det lyder fint!

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #18 Dato: 21 Maj , 2008, 13:15 »
Det er en Plymouth Rock, som er hvid. De har en ubændig ædetrang, helst ligger de i truget og æder, men så må de jages ud. Men jeg tror Inas løsning er bedre.  ;)
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #19 Dato: 21 Maj , 2008, 15:50 »
Hej Jette.
Jeg tror, du har ret  ;D Ligger de virkeligt bare og æder? Det gør en rigtig Plymouth Rock da ikke, gør den? Kendte en gang én, der sagde, at i hans barndomshjem havde de stribede pr - og det lød ikke til, at de KUN åd...  ::)


helle skøtt

  • Gæst
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #20 Dato: 27 Maj , 2008, 17:46 »
Juhuuu.
Hentede æg fredag - og lørdag eftermiddag kom den første ud af ægget - det er i sandhed turbokyllinger, som Ina også kalder dem. Desværre sad den første fast i ægget og døde...
Men der kom fire andre søde små kyllinger. Mor gokker og kurrer fornøjet nu og de fire små ser ud som om de aldrig kunne forestille sig en anden mor.
Idel lykke.
Tak for hjælpen!
 <I

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #21 Dato: 28 Maj , 2008, 00:09 »
Inas ekspreskyller  <L
Hilsen Susanne

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: låne daggamle kyllinger?
« Svar #22 Dato: 28 Maj , 2008, 00:22 »
Ja selvtak, det var nu så lidt, og jeg er sikker på at din høne ikke syntes der var meget turbo eller ekspres over det, for hun havde jo virkelig ventet meget længe, så det var godt hun endelig fik nogle unger at pusle rundt med. ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn