Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så har man også prøvet det!  (Læst 504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Så har man også prøvet det!
« Dato: 20 Oktober , 2010, 21:47 »
Mens jeg fodrede hønsene her til eftermiddag hørte jeg pludselig hønseopskræmthed fra indkørslen på den anden side af hækken. Tænkte først at det var katten, der morede sig med det faverollespar, jeg selv mødte da jeg kørte ind... Men pludselig hørte jeg en stemme, der prøvede at få "Dixie" til at lystre og opskræmtheden var nu tydeligvis ikke bare rettet mod en provokerende kat :o
Så skulle I have set mig slå verdensrekorden i 100 m løb, ud af hønsegård, gennem gårdsplads og port, hvor jeg mødte Dixie, den s....  /1

Hr. og fru eftermiddagstur var ude at lufte 2 stk. labrador, hvoraf den ene ikke var i snor. Ved synet af mig, der nok så lidt emsig ud, så ville Dixie trods alt hellere konfronteres med sin ejer (og det gjorde han klogt i). Konen stod med den ene labrador i snor lidt længere henne og da manden fik fat på Dixie, så gik han hen mod hende. Eftersom hun havde snoren, så var det vel meget naturligt. Men han standsede bare ikke... Han stak af!!! :o :o :o Konen bakkede samme vej, mens hun fik fremstammet "vi har fået fat på hundene", hvortil jeg svarede "hvor mange høns nåede de så at få fat i?". Konen forsikrede, at der ikke var sket noget...

Jeg havde nu valget mellem at løbe efter dem eller finde ud af hvor hønsene var. Jeg valgte det sidste, og da jeg gik rundt om hjørnet, lå der 5 bunker fjer :( Jeg var sikker på, jeg ville finde to maltrakterede høns, men de to skræmte faverolles, der lå helt presset i bund i hækken havde kun fået overfladiske knubs, hanen har f.eks. ikke længere sin hale :( Men hvordan fa.....kunne de vide det de to idioter. De havde jo ikke engang kigget efter, de havde bare travlt med at stikke af. Jeg var simpelthen så fnysende arrig, at jeg et kort øjeblik overvejede at løbe efter dem, men jeg havde brugt nogen tid på at finde hønsene, så det var jo umuligt at vide, hvor de var gået hen...

Tænk at man kan være sådan nogle tabere! Tænk at man kan finde på at stikke halen mellem benene på den måde, det er simpelthen ud over min fatteevne. Vi har selv en jagthund, så jeg ved godt at instinkterne indimellem kan tage overhånd på selv den bedste hund, men det mindste man kan gøre, er da at være sit ansvar bevidst når man spankulerer rundt med en løs hund. Jeg håber godt nok ikke sådan en idiot går på jagt med sin hund og opfører sig på samme måde...
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Echo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 115
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #1 Dato: 20 Oktober , 2010, 21:53 »
Uff, så leit >:(. Utrolig dårlig oppførsel, det var jammen bra det gikk såpass bra som det gikk! Fryktelig irriterende med folk som lar bikkjene sine gå løs når de ikke har kontroll på dem. Håper det går bra med hønsene utover kvelden :-*

GKV

  • Gæst
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #2 Dato: 20 Oktober , 2010, 22:07 »
Nu endte det godt, men hvor er det dog synd for de arme høns der må lægge krop til, bare fordi nogle mennesker vil have en god tur med hunden på de forkerte steder.

VH Gunni.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #3 Dato: 20 Oktober , 2010, 22:19 »
Der er ikke andet at sige end FJOLSER!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #4 Dato: 20 Oktober , 2010, 22:55 »
Nu endte det godt, men hvor er det dog synd for de arme høns der må lægge krop til, bare fordi nogle mennesker vil have en god tur med hunden på de forkerte steder.

VH Gunni.

Ja, de var heldigt, der ikke skete noget og jeg er heller ikke helt så arrig mere, det hjalp at skrive det ned ;) De er velkomne til at gå tur forbi os en anden gang MED BEGGE HUNDE I SNOR! Der er ingen forkerte steder at gå tur med sin hund, men indimellem er det de forkerte mennesker der har hund ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #5 Dato: 20 Oktober , 2010, 23:10 »
Jeg kan godt forstå du blev rigtig vred, Tanja *t
Jeg bliver også rigtig vred, når løse hunde jagter mine høns i MIN have.
Og tit bliver man mødt med holdningen, at det jo bare er en høne.  <B <B <B
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #6 Dato: 20 Oktober , 2010, 23:20 »
Der er ingen forkerte steder at gå tur med sin hund, men indimellem er det de forkerte mennesker der har hund ;)

Måske fik jeg udtrykt mig forkert, men jeg synes nu stadigvæk der er steder der er forkerte, at gå tur med hunden.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #7 Dato: 20 Oktober , 2010, 23:38 »
Der er forkerte steder helt klart, eksempelvis i vores baghave, i vores skov, rundt om vores sø og i vores gårdsplads.. Det er bare ikke altid at folk fatter pointen med at privat altså betyder at de ikke har noget at gøre der ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #8 Dato: 21 Oktober , 2010, 10:36 »
Måske fik jeg udtrykt mig forkert, men jeg synes nu stadigvæk der er steder der er forkerte, at gå tur med hunden.
Der er forkerte steder helt klart, eksempelvis i vores baghave, i vores skov, rundt om vores sø og i vores gårdsplads.. Det er bare ikke altid at folk fatter pointen med at privat altså betyder at de ikke har noget at gøre der ;)

Det har I faktisk fuldstændig ret i! Vores mark med masser af rådyr er f.eks. også det helt forkerte sted at lufte sin løse møghund >:( Den bedste undskyldning jeg har hørt for løs hund på mark er "men det er ikke en jagthund, så den gør ikke dyrene noget" (sagt mens terrieren Buster tæskede afsted over marken med tydelig fært af andet end en markmus). Så måske man skulle orientere Buster om, at han ikke er en jagthund, fik jeg snerret vredt til Busters ejer...

For nylig fik jeg en kæmpe skideballe af et forstyrret kvindemenneske fordi min hund røg i flæsket på hendes løse hund, som kom flyvende imod os ::) Hvad der foregår inde i andre hundeejeres hoveder er mig indimellem en gåde...

Eller dengang jeg for 14. gang var blevet chikaneret på min gåtur af en hund, der altid stikker af hjemmefra og derfor angriber alle forbipasserende udenfor deres plankeværk... Derfor slap jeg Else så hun for en gangs skyld kunne få lov at forsvare sig og give den møgkøter en lærestreg, hvorefter damen hysterisk kommer ud og siger at den kun stak af for at forsvare sig mod den aggressive hund på den anden side af plankeværket...

Øv, jeg har alt for mange eksempler på folk, der ikke burde have hund!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #9 Dato: 21 Oktober , 2010, 13:02 »
Jeg er FULDSTÆNDIG enig med jer alle - og så er det jo i øvrigt dybt åndssvagt at stikke af fra sådan noget, når man faktisk sagtens kunne "redde" sådan en situation ved at binde hundene og hjælpe med at finde hønsene og så i øvrigt husker på at ens lovpligtige hundeansvarsforsikring dækker eventuelle skader. Og den sidste sætning skal ikke læses som et "fripas" til bare at lufte hund uden snor hvor det passer en...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #10 Dato: 21 Oktober , 2010, 14:32 »
De må slet ikke lufte hunden løs på din mark Tanja, det kan du med loven i hånden fortælle dem. Jeg kan ikke helt huske regler omkring færdsel, men der er vist noget med at hvis marken er under en hvis størrelse, så kan du helt forbyde færdsel der. Det er det vi har gjort, for vi gider ikke have folk rendende og slet ikke folk med hunde, da de forstyrre det vildt vi har gående og som vi går og passer og plejer i hoved og rø* hele året, det er bare træls :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #11 Dato: 21 Oktober , 2010, 22:15 »
De må slet ikke lufte hunden løs på din mark Tanja, det kan du med loven i hånden fortælle dem. Jeg kan ikke helt huske regler omkring færdsel, men der er vist noget med at hvis marken er under en hvis størrelse, så kan du helt forbyde færdsel der. Det er det vi har gjort, for vi gider ikke have folk rendende og slet ikke folk med hunde, da de forstyrre det vildt vi har gående og som vi går og passer og plejer i hoved og rø* hele året, det er bare træls :)

Det var et problem, da marken lå brak. Efter vi har fået græs på den er det ikke så stort et problem. Nu har vi problemer med folk på hesteryg, måske jeg skulle starte en ny tråd om dem ;D I det mindste æder heste ikke høns ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline evaamdisen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #12 Dato: 22 Oktober , 2010, 14:54 »
Pyha, jeg  har tøjlet min egen arrigskab over løse hunde længe, men når jeg nu kan se, at andre har samme vanskeligheder, så vil jeg da lige få lidt luft alligevel!

Vores grund støder op til en privat markvej, hvor mange lufter deres hunde. Det er jo fint nok, men vi har bare mistet adskillige høns og kyllinger, fordi folks løse hunde snupper dem. Jeg har endda sat et lille hegn op, så vores høns bliver på vores grund, men sidste gang, vi mistede en høne, var hegnet tromlet ned, og hønen nok så fint "afleveret" inden for hegnet.

Vi bor i en lillebitte landsby, og det irriterer mig grueligt, at folk ikke engang lige stikker hovedet indenfor og siger undskyld for, at de har mistet kontrollen over deres hund, som så er løbet ind på vores matrikel og har taget en høne.

Grr.
Med venlig hilsen

Eva Mosegaard Amdisen


1.4 laksefarvede faverolles
0.2 sølvsortrandede wyandotter
0.1 vildtfarvet silkehøne
1.1 islandske heste
1.1 missetat

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Så har man også prøvet det!
« Svar #13 Dato: 22 Oktober , 2010, 19:42 »
Uhhh.. det er bare så træls!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.