Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blande eget foder uden tilskudsfoder? Ej, kom nu, er der ingen der ved det :'(  (Læst 4756 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Nogen der ved hvordan jeg kan blande mit eget foder til æglæggende høns, uden at skulle bruge tilskudspiller?

Jeg kan få hvede, havre og byg til 1,- pr kilo fra bondemanden lidt længere nede af vejen. Han havde også nogle sukker-roe piller...noget som var lavet af den masse der var tilbage af roerne, efter sukkeret var kogt fra. Han brugte det selv som tilskud til sine køer om vinteren. Kan jeg bruge dem til hønsene?
« Senest Redigeret: 11 ſeptember , 2010, 21:08 Fra Christina »

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Slet ikke nogen der ved det? :(

frida

  • Gæst
Jeg tror du skal passe på med roepillerne. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det er til høns. Men synes jeg hørte fra dyrlægen i mine unge dage <A (da jeg havde hest), at roepiller suger utroligt meget væske fra dyret. Dvs. at de "svulmer op" i maven af dyrene, hvis de ikke er nøje afmålt til arten. Høns ved jeg ikke hvordan optager disse foderpiller (hvis det er de samme, som fra "min ungdom").
Håber du får nogle svar fra mere pålidelig kilde end mig *r

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Så vidt jeg har kunnet finde ud af er roepiller vist nærmest "fyld".
I vinters, da sneen bare blev ved og ved købte jeg lidt roepiller, jo lod dem trække i vand, inden jeg gav dem til hønsene, og det er helt enormt så meget en håndfuld kommer til at fylde.
Hønsene spiste lidt, men var ikke særlig interesserede i dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Tak for svar :) Og ja, jeg så lige at den anden tråd var blevet hevet op i går :D Må prøve mig lidt frem så...

GKV

  • Gæst
Ang. roepiller kan jeg fortælle at der bliver sat en spand i blød til hestene morgen og aften Hønsene kan gå til den, men de gidet det ikke.Heller ikke mine forslugne rouenænder føler sig fristet.

VH Gunni.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Hmm, måske gederne ville kunne bruge det...?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Jeg kender en, der har får, han bruger det til dem om vinteren.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk