Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har Dorking  (Læst 76363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Jeg har Dorking
« Dato: 17 Marts , 2010, 23:13 »
Hej Dorking venner.
Så har vi fået en Dorking gruppe, som er åben for alle interesserede.

I denne tråd, vil jeg gerne at alle som ejer Dorking, her på forumet, giver sig til kende.

Hvem er I?
Hvor i landet befinder I jer?
Hvor mange Dorking Har I?
Hvilke farvevarianter?
Hvad har de for nogen størrelse?
Hvor kommer jeres Dorking fra?
Hvis I ikke har nogle Dorking endnu, men har købt rugeæg, hvor kommer de så fra?

Fortæl hvad I har lyst til.

Hvis I ikke har nogle Dorking endnu, men er interesseret i og anskaffe jer denne dejlige race, er I også velkomne og skrive i denne tråd.

Alt dette for at vi skal få lidt indblik i hvad det findes for noget materiale i Danmark af denne sjældne race.
Vi vil også gerne vide hvordan interessen er derude.

Med venlig hilsen

Thomas Stjernaas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #1 Dato: 17 Marts , 2010, 23:21 »
Jeg kan jo begynde med mig selv:

Jeg heder Thomas Stjernaas og bor i Haderup, midtjylland.
Har ingen Dorking endnu, men venter på rugeæg fra to opdrætter i England.
Det bliver i varianten sølvgrå.
De skal gerne være efter den oprindelige standard, der hanen er ca. 6 kg og hønen ca. 4 kg.

Vil deltage i et avlssamarbejde, med andre interesserede. Det vil det blive en anden tråd om senere.

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #2 Dato: 18 Marts , 2010, 10:40 »
Jeg hedder Rikke Pedersen, bor midt mellem Aalestrup og Hobro i det nordjyske..

Jeg har 1.6 Sølvgrå Dorking som er fra april 2009.
Jeg købte rugeæg fra Fyn af og ud af dem kom min lille stamme..

Jeg er glad for mine Dorking men ønsker racen tilført nyt blod, pgr. indavl og for små dyr..
Min hane ligger omkring 3,4 kg og hønsene 2,4 kg..
det er vel muligt at hanen kan komme op og nærme sig de 4 kg når han er fuldt udviklet, men jeg ville gerne eje en hane på omkring de 6 kg..det er min drøm..
Man siger at Dorking først er færdigudviklet omkring de 2 år..

Det er en dejlig race..altid i fuld vigør med at finde føde og særdeles aktive når først de kommer ud i haven en tur..Racen kræver en god stor løbegård eller en tur på græsplænen, for at fungere godt..

Jeg har en kontakt med en avler i England og håber der kan komme nogle rugeæg til landet på et tidspunkt.

Mit mål er nok ikke så meget at udstille, men mere at få en god og dejlig race tilbage til dens oprindelige størrelse, og få racen mere udbredt i Danmark..

Jeg er også interesseret i at samarbejde med andre Dorking interesserede, det er vejen frem for Dorking i Danmark..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline snejker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
    • Johs´s Chabos
Sv: Information om Dorking
« Svar #3 Dato: 19 Marts , 2010, 19:04 »
Hej undetegnede vil meget gerne være med i en avlsgruppe omkring den Sølvgrå Dorking. Det var en drengedrøm, der gik i opfyldelse, da jeg erhvervede 13 stk kyllinger hos "Riksen", min far havde en flok for en 50 - 60 år siden. Kyllingerne trives fint. Et spørgsmål til de erfarne Dorking avlere. Har hønekyllingerne ligesom et hvidt "vingespejl", når de er ca 10 - 12 uger gamle?
Hilsen Johannes
Johs. O. Hansen - Jeg er sekretær og kasserer i Skive og Omegns Fjerkræklub og sekretær i Specialklubben for Chabos og Skæghøns. Medlem af den tyske Chabos klub. Mit hønsehold består af: Chabos glatfjerede: Sorte  - Hvid - Sort sølv,   - Gul sorthalet  - Sort guld - Sort Hvidplettet - Perlegrå hvidplettet - gråstribet - laksefarvet. Chabos krølfjeret: sølv sort hvedefarvet, sort hvidplettet, sort guld, sort, gråstribet .
Derforuden er jeg den lykkelige ejer af 1 korthåret gravhundetæve 2 år. Jeg er også formand i Dansk Gravhundeklubs Vestjyllandsudvalget. Jeg er leder af sportræningen og sporprøveleder.

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #4 Dato: 20 Marts , 2010, 11:43 »
Hej jeg hedder Katja Arkesteijn, jeg købte nogle Dorking på Sjælland for noget tid siden, men har kun beholdt en to års høne, resten er flyttet til Mors.
jeg har 4 kyllinger efter dem, og så har jeg en høne og en hane kylling efter Rikkes høns.
Jeg bor mellem Alestrup og Hobro.
Det er ikke meningen jeg vil udstille.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #5 Dato: 25 Marts , 2010, 22:54 »
Så begynder det og ske noget.....

Mine første æg, fra England, bliver sendt tirsdag. Det bliver spændende. De er efter de høns, I kan se på billederne.

Det var godt vi fik lavet denne gruppe. På den måde fik vi og vide, hvem der var seriøse vedrørende Dorking. Det var så mange der gerne ville være med. Nu er det helt stille ???
Nu må vi som vist os frem her på gruppen gøre hvad vi kan. Jeg vil blive ved med og kæmpe for denne race. Ikke bare tomt snak her ;)

Nu vil jeg ikke være negativ. Føler mig bare lidt skuffet. Ved en tidspunkt, var det over 20 personer der gerne ville være med. Vi kunne ikke få æg nok. Nu virker det fint, at jeg ikke kunnet få fat i flere i første omgang.

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

GKV

  • Gæst
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #6 Dato: 25 Marts , 2010, 23:19 »
Jeg vil da håbe for dig at der kommer flere interesserede igen, når nu du begynder at vise billeder af dine fine nye engelske kyllinger.

Synes generelt, at folk har det med at lade sig rive med af det nye og spændende.Held og lykke med projekted det skal nok blive mere end spændende at arbejde med.

VH Gunni.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #7 Dato: 25 Marts , 2010, 23:22 »
Tak Gunni. Det varmer :)

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #8 Dato: 26 Marts , 2010, 07:53 »
Hej Thomas..det bliver vildt spændende..bare det var mig der fik æg hjem..bestil du bare en sending mere så skal jeg nok betale og hente dem hos dig.. ;)
hvor mange æg kommer der?

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #9 Dato: 26 Marts , 2010, 08:49 »
Hej Rikke. Ved ikke hvor mange det kommer nu. Hun begyndte og samle i går, og bliver ved med og samle indtil mandag. De vil ikke sende æg, der er ældre end 5 dage. De har jo kun 1 hane og tre høner, så skal vi gætte på at det kommer ca. 10.

Får jo også fra den anden leverandør senere. Hvad med din kontakt Rikke?

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #10 Dato: 26 Marts , 2010, 09:39 »
Jeg har desværre ikke hørt noget endnu..men vil snart kontakte opdrætterne igen..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #11 Dato: 29 Marts , 2010, 20:26 »
øj sikke fine høns, de er nogle ordentlig store basser, jeg undskylder min interesse er dalende, men jeg har ikke roen til at vente på de bliver store, de kyllinger jeg har sprøjter ellers i vejret, he de han komme ud af deres indhegning, og er over hele stalden det er rigtig hyggeligt.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #12 Dato: 29 Marts , 2010, 22:22 »
hej jeg heder john og er38 år bor lidt uden for thisted har en hane og syv høns hane sylvryk og hønsene med laksefavet bryst de køre på trede sasong og er købt over ved jægerspris på sjæland jeg er utrolig glad ved dem  ;D og stolt

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #13 Dato: 29 Marts , 2010, 22:52 »
Hej John.
Er det de sølvgrå. som jeg har på billederne?

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Jeg har Dorking
« Svar #14 Dato: 29 Marts , 2010, 23:01 »
 ja de ligner vilt meget dem du får æg fra i england heldige dig jeg fik faktisk at vide at det var den eneste rene dorkings gren der var i danmark da jeg købte dem ingen guld og ingen blak ??? ???