Jeg startede med Brahma guld sort båndet i 2002/2003, de blev købt af en mand fra Hoby det var 1,1, de blev senere til lidt flere (hønen udrugede 13 kyllinger af 14 æg)
Jeg udstillide dem på vores kredsudstilling og alle hønerne fik 0 point p.ga af duehale !!
så afhændede jeg dem alle, for jeg havde ikke lige overskud til at finde nyt avlsmateriale.
Så her i 2007 fik jeg lyst til at få racen igen og jeg indrykkede en annonce i DBA på nettet, hvor jeg søgte Brahma i farven guld blå/båndet. Der var så en dame fra Tønder som ringede og glad fortalte at hun havde både gule og blå !!
Hmmm jeg kørte derover og købte nogle guld sort/båndede, hun havde Brahma i blå, guld sort/båndet, sølv sort/båndet, og gul sort columbia.
Alle gode og store dyr. Hun har desværre ikke Brahma mere.
På turen hjem var jeg omkring en avler i Kolding og købte lidt flere guld sort/båndet, sorte, blå og en enkelt spættet.
De blev senere reduceret til kun de guld sort/båndede.
Nu i år er jeg så småt begyndt på gul sort/columbia, hvid sort/columbia og måske guld blå/båndet. Dyrene har jeg købt af Rasmussen her på Forum. Der er ikke så mange dyr af racen, så det er ikke så nemt at skaffe dyr.