Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vores blåskælvagtel høne er død  (Læst 1666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Vores blåskælvagtel høne er død
« Dato: 02 Juni , 2010, 13:29 »
Død er hun. Yep.
Helt og aldeles død lå hun i volieren i går, da sønnen kom hjem fra skole.
Hun har lagt æg i en lille måneds tid, og vi har ikke været opmærksomme på, at det faktisk var hende, der lagde alle æggene. (Hun boede jo sammen med en californisk topvagtelhøne)
Hun har ikke villet skrukke. En nærmere optælling viser, at hun har lagt over tyve æg i den periode, så vi formoder, at hun er død af udmattelse. ÆV

Hun har fået foder med ekstra proteiner i (æg-, kattemad-, melormetilskud), men måske er vi startet for sent. Vi begyndte først at give tilskud efter påske.

ØV ØV og Øv

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vores blåskælvagtel høne er død
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2010, 13:38 »
*t
Jeg startede med at give Ariel æglægningsfoder allerede i februar, for det skrev Bjarne noget om en gang. Vi har fodret med vildtfangede insekter, lige så snart vi kunne finde nogen. Melorm får hun som "slik"
Hun har lagt et sæt på 20 æg, som hun så opgav, jeg tænker det var fordi, der havde været nogle frostnætter. I skrivende stund ligger der 19 æg, så jeg håber MEGET *k , at hun snart lægger sig.
« Senest Redigeret: 02 Juni , 2010, 13:41 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk