Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: vis os bure og voiliere til vagtler  (Læst 5999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
vis os bure og voiliere til vagtler
« Dato: 09 Marts , 2012, 18:34 »
er interesseret i og se bure,voiliere og andet beregnet til vagtler. Spekulerede lidt på om det kunne være en mulighed for mig, men syns ikke det har været særligt nemt og finde noget. Meget gerne nogen mål/mindstekrav til størrelser så der er lidt og tænke på :D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Leif45

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2012, 20:25 »
 Hej det kommer an på hvilke vagtler du tænker på at anskaffe dig, kineserne kan godt yngle i et kassebur der er 100cm dybt og ca. det halve bredt :)

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #2 Dato: 10 Marts , 2012, 20:56 »
se der kom vi så ind i den næste omgang. Hvilken vagtelart er til og ha med og gøre?? De skulle gerne ha en størelse hvor overproduktion kan spises og meget gerne kunne yngle selv.Det er indtil videre et tanke eksperiment som ikke nødvendigvis vil blive til noget, forstået på den måde, at hvis ikke jeg kan lave de fornødne forhold på en måde som jeg også kan blive tilfreds med så bliver det kun til tanken. :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #3 Dato: 10 Marts , 2012, 21:13 »
Jeg har vagtler i drivhuset - jeg viser ikke et billede af et drivhus - sådan et har du set før ;) Men jeg har sendt flere billeder på tråde herinde, så prøv at søge på dem. Jeg har japanske vagtler/produktionsvagtler, som giver et hav af æg og man kan GODT slagte de overskydende, selvom de er lidt små (150 gram som fuldvoksne). Der findes lignende vagtel i lidt større, jumbovagtlen (300 gram som voksen) og den endnu større Jumbo Magnum (500 gram som voksen). Jeg kender ikke til de større vagtlers ægproduktion, men mener ihvertfald ikke, at de kan hamle op med japanerens (ét æg hver 18. time)  /o

Ps. De befinder sig fantastisk godt i drivhuset blandt planter og jordbær og andet, hvor de kan gemme sig godt og er i stand til at levere 3 kuld kyllinger på en sæson! Hos mig er det højst 2! Naturudruget vel at mærke  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #4 Dato: 11 Marts , 2012, 01:07 »
hvor stort er dit drivhus?? og hvor mange vagtler har du i det?? Hvad kræver de af plads sådan nogle, de skulle jo helst ha det godt ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #5 Dato: 11 Marts , 2012, 12:26 »
Jeg plejer at sige så meget plads som muligt, men nogle har jo dyr på mindre plads med succes og uden stressede dyr.. Jeg har et drivhus på 7,5 m2, heri har jeg et par kinesiske dværgvagtler og 1,4 japanske. De er frit i hele drivhuset og kan gemme sig i planter, små træer mv (jeg har gjort det lidt urskovs agtigt i bunden, det kan de nemlig bedst lide), og så kommer er kapilærkasser derind om sommeren, de fylder en del, men det er trods alt MIT drivhus, og så må de små bare løbe udenom..det gør de også  ;) Hvis man har plads til det, kan man trække "kasserne" lidt ud, så de små har mulighed for at løbe bagved kasserne, det vil de gerne!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mldj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #6 Dato: 13 Marts , 2012, 15:18 »
så har jeg lagt lidt billeder af vores vinter vagtelbur ind i mit galleri.
buret er 220*70*65cm

og de har lagt æg gennem hele vinteren, så det er jo dejligt :)

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #7 Dato: 13 Marts , 2012, 17:00 »
hvilke vagtler har du gående deri?? og hvor mange
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline mldj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #8 Dato: 13 Marts , 2012, 19:31 »
Vi har 1.2 vildtfarvede og 0.1 hvid? jumbo vagtler
og 1.1 kinesisk dværg vagtel.

et råd jeg gerne vil give videre er, lav skjul hellere for mange end for lidt, det giver meget roligere vagtler, vores er håndtamme, specielt den hvide da hun har været inde og få særbehandling efter en hård behandling fra den hane hun gik sammen med før. (han er blevet 3cm kortere)

Mvh. Mogens

Offline steffenverlin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 158
  • En plakat en af mine venner selv har designet.
Sv: vis os bure og voiliere til vagtler
« Svar #9 Dato: 22 Marts , 2012, 13:09 »
Drivhus og ombygget hønsehus :)
Kinesisk vagtel 0.1
Japansk vagtel 1.3
Agerhøns 0,0,10