Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æggebakker til vagtelæg  (Læst 13298 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Æggebakker til vagtelæg
« Dato: 01 November , 2011, 18:16 »
I Føtex kan man købe vagtelæg i små fine plastik æggebakker nøjagtig i størrelsen dertil. Er der nogen, der ved, hvor man kan købe disse æggebakker eller andre til vagtelæg?  :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #1 Dato: 01 November , 2011, 18:17 »
Jeg ved man kan købe dem hos Dyreriget.dk.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2014, 23:16 »
Bringer lige denne på banen igen, da jeg overvejer at få vagtler igen.. Nogen der kan hjælpe..evt udlandet, uden det koster det vilde i Porto?? Jeg synes bare slet ikke at kunne finde nogen  <+ Jeg er ikke it nørd..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Hanne Berg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #3 Dato: 28 Maj , 2014, 11:51 »
Jeg har fundet denne forhandler i USA, der sender internationalt:
http://www.flemingoutdoors.com/quail-egg-trays-paper.html

Mange hilsener
Hanne

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #4 Dato: 28 Maj , 2014, 11:57 »
Tak Hanne, dem kigger jeg lige lidt nærmere på..men ender man ikke ind i noget med told må, hvis man importerer fra USA? Og hvilke æg er det egentlig, de viser i æggebakker. .nogen der ved dèt?  ☺
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Hanne Berg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #5 Dato: 28 Maj , 2014, 12:03 »
Hej Mette.

Quail er det engelske ord for vagtel, så den skulle være god nok.
Hvis de sender det som en vareprøve, skal man ikke betale told  :angel:

Jeg har også vagtler, så jeg vil prøve at købe nogle hjem og så give besked herinde, for der må da være flere end os to der mangler æggebakker. Og jeg nægter at købe vagtelæg, bare for emballagens skyld  ;)

Hilsen Hanne

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #6 Dato: 28 Maj , 2014, 14:16 »
Hej Mette.

Quail er det engelske ord for vagtel, så den skulle være god nok.
Hvis de sender det som en vareprøve, skal man ikke betale told  :angel:

Jeg har også vagtler, så jeg vil prøve at købe nogle hjem og så give besked herinde, for der må da være flere end os to der mangler æggebakker. Og jeg nægter at købe vagtelæg, bare for emballagens skyld  ;)

Hilsen Hanne

Nåeh, jeg tænkte mere på hvilken SLAGS vagtel, de hvide æg var fra? Jeg har mange bøger på engelsk om vagtler, så jeg kender godt de engelske ord...de engelske bøger var egentlig grunden til at jeg startede i sin tid, for der var og er stadig ikke nogen på dansk ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #8 Dato: 28 Maj , 2014, 17:11 »
Hej.

Jeg købte nogle æggebakker til vagtelæg over nettet da jeg havde vagtler.
Jeg har ikke vagtler mere, men har stadig 14-15 æggebakker tilbage.
Den kan du godt få til en overkommelig pris.
De vejer "ingenting", så det kan ikke blive voldsomt dyrt i porto.

Skriv en pb hvis du er interesseret  :)

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Vikkelsø

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 93
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #9 Dato: 29 Maj , 2014, 14:47 »
Jeg synes, at jeg har set nogle hos Maxøe, men jeg kan ikke se det på deres hjemmeside.

Jeg kan se efter, næste gang jeg skal dertil. Hvis de har dem, så vil jeg gerne købe nogle og sende til dig, hvis du ikke har fundet nogle i mellemtiden.
0,6 Maran
0,1 Silke
0,2 Grønlæggere

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #10 Dato: 29 Maj , 2014, 15:42 »
Tak skal I ha ☺ Men jeg overvejer stadig lige, om jeg skal kaste mig ud i vagtler igen.. jeg ville utrolig gerne, men det skal jo passes det hele
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Æggebakker til vagtelæg
« Svar #11 Dato: 29 Maj , 2014, 17:03 »
De fleste vagtelæg i butikkerne er fra Løgismose på Fyn. Måske kan man købe nogle "løse" æggebakker hos dem? Det er da et forsøg værd.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)