Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Wyandotters benfarve  (Læst 2097 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Wyandotters benfarve
« Dato: 08 Juni , 2012, 18:29 »
Jeg har ruget sorte og blå wyandotte kyllinger ud. Men kan se at de ikke alle har gule ben. En del har en blanding af mørk og lys ben. Er det en fejl, eller kan farven ændre sig.?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Wyandotters benfarve
« Svar #1 Dato: 08 Juni , 2012, 20:40 »
Farven kan godt ændre sig og blive bedre, men tror ikke den bliver optimal. Når vores i Guld sortbåndede har en lille smugle, som kyllinger bliver løbene for det meste hvide nogle gange gule med sorte strøg ned af benene og tæerne. Jeg ved ikke om dette også gælder for de blå og sorte, men det får du at se hvis du gemmer lidt af dem.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Wyandotters benfarve
« Svar #2 Dato: 16 Juni , 2012, 22:36 »
jeg har også fået to wyandotte kyllinger som ser ud til at blive sorte eller ihvertfald mørke. og de havde fra klækning også mørke ben.

og syntes nu jeg kan se de resterende 6 kyllingern der havde gule ben nu er begyndt at få lidt mørkt "strøg" på benene også.(2,5 uge gamle nu)

så jeg er også spændt på om det forsvinder.

mine er dog ikke farveægte men mix af farver, men derfor skal benene vel stadig være gule???

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.