Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: sort/hvid plettet Kochin  (Læst 1956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
sort/hvid plettet Kochin
« Dato: 06 Januar , 2012, 23:25 »
Jeg har lige fået fat i nogle sort/hvid plettet dværgkochin. Dejlige runde fjerbolde. Men er blevet lidt i tvivl om de har de helt rigtige pletter  ???
Det er faktisk kun en af hønekyllingerne der har rigeligt med hvide pletter. De tre andre er mest sorte, med hvidt ved hovedet..hanen har hvidt på "bukserne" og ved fodfjerene..

Men er der ikke noget med at pletterne kommer med alderen (de er fra ca. juni måned 2011) eller har jeg købte nogle ikke plettende kochiner?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: sort/hvid plettet Kochin
« Svar #1 Dato: 07 Januar , 2012, 20:33 »
Det er selvfølelig svært at svare uden billeder, men generelt kommer det med alder og de bliver bedre og bedre og skal gerne have den bedste plettegning når de er 2-3 år gamle. Det er tit nemt at få pletterne for store og derfor må de ikke have alt for meget på sig, som kyllinger, men dine burde måske snart vise det rigtige antal pletter og hvor de skal sidde.

Hvis de får for meget hvidt i sig eller for store pletter det første år hjælper det at sætte en ren sort ind på dem igen. I første generation bliver alle dyrene sorte split plettet, men i anden generation vil de igen have hvide pletter og forhåbenlig i reduceret grad.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen