Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min kylling har en byld under øjet hjælp!  (Læst 8889 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bitten

  • Gæst
Sv: Min kylling har en byld under øjet hjælp!
« Svar #15 Dato: 15 ſeptember , 2008, 22:14 »
Mange tak begge to - nu prøver jeg igen!

På billederne ses hønemor med kyllinger og kyllingen i hånden med den side, hvor der før var en hævelse/byld på.

Kyllingerne er nogle new hampshire, som jeg hentede daggamle for 2 1/2 måned siden, da min wyandothøne blev ved med at lægge skruk - uheldigvis udenfor og derfor ikke fik lov at lægge på sine egne æg.

Mvh Bitten

Bitten

  • Gæst
Sv: Min kylling har en byld under øjet hjælp!
« Svar #16 Dato: 15 ſeptember , 2008, 22:15 »
Og de sidste

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Min kylling har en byld under øjet hjælp!
« Svar #17 Dato: 15 ſeptember , 2008, 22:29 »
Dens ben har en helt anden farve end de andres. Kan det være at den evt. er en blanding og derfor måske kan være mindre end de andre? Her hos mig er der en utrolig forskel på dværg kyllinger og de store kyllinger. Lige nu er der nogle kyllinger der er 2 uger gamle og den største kylling er ca. 4 gange større end den dværgkylling jeg har på samme alder!
Venlig hilsen
Liv

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Min kylling har en byld under øjet hjælp!
« Svar #18 Dato: 16 ſeptember , 2008, 10:15 »
Den ser jo vældig kæk ud, selv om den er lille. Og den er jo også accepteret af de andre. Du skal sprøjte et eller andet insektmiddel på den, så de dersens mider kan blive udryddet, f.eks. noget fluespray. Jeg ville også isolere den, hvis det er muligt, så den ikke smitter de andre. Men der er vist ikke noget til hinder for at lade den leve. For mig handler det ofte om livskvalitet for kyllingen. Er den en outsider, der går alene, fordi den er aparte, er vejen til øksen lidt kortere, synes jeg. I øvrigt gætter jeg på det er en hønekylling. Kunne det tænkes at alle de andre er haner, så det er naturligt den er lille i forhold? ;D

Synes i øvrigt det mere ligner Orpington end New Hampshire.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Min kylling har en byld under øjet hjælp!
« Svar #19 Dato: 16 ſeptember , 2008, 13:36 »
Jeg vil sig de 3 store er haner det er let at se på kammen, og det lille pus er en høne, jeg synes iøvrigt den se fin ud, jeg kunne godt finde på at vaske den for mider, og dernæst når den er tør sprøjte den, og så ville jeg give de andre et sprøjt også, så de alle kan gå sammen.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Bitten

  • Gæst
Sv: Min kylling har en byld under øjet hjælp!
« Svar #20 Dato: 26 ſeptember , 2008, 13:54 »
Hej

Det lille pus er ikke mere, til trods for ekstra pleje, måtte vi aflive hende af barmhjertighed, da hun næsten ikke kunne stå på benene.

Nå men det er sjovt, at du mener, at det er haner Berit, for jeg købte dem alle hos Maxsø - kønsorteret ;) Og som racen New Hampshire, Men hvis det er haner, så har jeg da fem lækre kyllingestege gående rundt :) 
Den eneste grund til, at jeg købte dem, var at min skruk, ville lægge på æg i det fri og ikke indenfor og virkede helt tåbelig (beskyttede kyllinger, der ikke var der..) Så var Maxsø lige for hånden..

Mvh Bitten

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Min kylling har en byld under øjet hjælp!
« Svar #21 Dato: 26 ſeptember , 2008, 15:18 »
Jamen jeg kan da tage fejl, det er jo billeder man ser på, og jeg håber da for dig at det er høner  :D Synd at i måtte aflive den bette  <L
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte