Når fodderet engang slipper op vil jeg da prøve at blandet det du skriver Jesper. Og så har de damer fået serveret skaller i min lille bradpande fra Ikea. Æggepiller må jeg ha`fat i morgen, møllen har desværre lukket idag.
Go`ide med reolen. Jeg sad lige og tænkte hvad vi dog har liggende i størrelse meget stor ala kattehulen, der måske kunne blive spændende.
Vi har en stor rund murebalje. Jeg tænkte, jeg vil låne byggesmølfs stiksav og forsøge at skære en åbning, sådan at hvis den vender på hovdet fungere som overdækning og så ligge den oven på et tyk lag halm. Den burde jo give hulefornemmelsen og samtidig være super nemt at vaske og rengøre. Hvis de vil acceptere den skal jeg en tur forbi byggemarket og have nogele stykker, så jeg har rigeligt til både dem og udskifte/rengøring.
Ham vi købte dem af brugte spande fra f.eks. rødkål til vand og tagrender til deres fodder, det er jo også super smart og billigt så måske en lille tagrende ryger med i vognen også.
Spagnum skal selvfølgelig afprøves. Jeg tror jeg vil ligge en trillebør med grus +spagnum. 1 med rent grus. 1 med rent sand og så bare et stykke bart jord så kan de jo lave en afstemning
Ja, Ja... lidt skør må man jo vel være, til ære for de nye beboer
Er det rigtigt forstået med opbevaring rugeægne. Skal de stå med spidsen nedad i f.eks. en alm. æggebakke og så bare hen over en lægte ca. 45 graders vinkel. Og så er det kun bakkens ende der skal tippes morgen/aften og ikke selve ægget? Kan de så forventes befrugtet de næste 14 dage og så ind i den lille maskine?