Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: A.  (Læst 22612 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: Araucana specialklub
« Svar #45 Dato: 26 ſeptember , 2009, 17:12 »
Det er der da slet ikke noget galt i, det gør det tifold nemmere at kommunikere indbyrdes!!!!

Det er jo sådan, at selvom man ihærdigt prøver at udtrykke sig så tydeligt som muligt, for ikke at blive misforstået, ja, så sker det desværre alligevel. Det er jeg sikker på, at jeg selv gør af og til. Det skrevne ord kan være en død sild til tider.

Jeg synes nu det plejer at ændre sig med tiden, når man har skrevet tilstrækkeligt meget og folk er blevet vant til ens udtryksform og ved, at man ikke er så slem endda.

Som sagt har jeg ikke plads til flere venner i mit liv, det kniber i forvejen med at passe dem jeg har nu, men der er skam en masse andre søde folk jeg gerne ville lære at kende bedre, både her og andre steder.

VH Gunni.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Araucana specialklub
« Svar #46 Dato: 26 ſeptember , 2009, 18:08 »
 :D Nu du selv antyder det, så har du jo en ret kontant udtryksform, og det kan måske skræmme nogen...  ;) Sagt i bedste mening, Gunni! Håber du bliver ved at være på forum, for du har mange udmærkede meninger og betragtninger, som vi alle kan have glæde af.
Mvh Marianne

GKV

  • Gæst
Sv: Araucana specialklub
« Svar #47 Dato: 26 ſeptember , 2009, 20:39 »
Tak Marianne det lunede. Desværre er grunden til mine lange skriblerier nok, at jeg igennem mange, mange år har været opdrætter af først siameserkatte, så heste og hunde, helt nøjagtigt i ca 40 år efterhånden og der har været forkæmper for, at man har et ansvar, ligeså snart man begynder at lave afkom og især, hvis man videresælger til avl.

Det har givet mange drag over nakken og først nu er det begyndt at give pote indenfor hestene og man har fået øjnene op for vigtigt det er. Det glæder selvfølgelig mit opdrætterhjerte og det er jo de mange års erfaring jeg tager med mig herind. Det kan folk ikke vide og da det er et fjerkræsforum interesserer de sig jo selvsagt ikke for heste ;D ;D

Gode gener skal man have med, når man opdrætter og her synes jeg man er ret lemfældig til tider. Det skal ikke gå stærkt, men man bør nok undersøge så meget som det kan lade sig gøre for at opnå gode resultater.

Dyrene skal jo fungere, også racehøns skal lægge pænt med rimeligt store æg, må gerne have lidt sul på kroppen og være helbredsmæssigt stærke.

Sælgere skal ikke bare kyle nogle dyr med utøj i hovedet på intetanende kunder, eller snyde om dyrets afstamning o.s.v.

Det mindste jeg synes man kan forlange er, at sælger kan oplyse om dyrets dyder og mangler, det kan man jo kun, hvis man ved hvordan de skal se ud.

 Nu skal jeg nok slutte for denne gang. ;D ;D

VH Gunni.