Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns raller  (Læst 3145 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malyt

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Høns raller
« Dato: 31 August , 2019, 21:22 »
Min ene høne begyndt pludseligt at puste og ralle og ligge meget ned med åbent næb. Dagen efter var den næsten i alm form men nu var nr. 2. Høne og sidst på dagen nr. Høne smittet. Den sidste havde virkelig besværet vejrtrækningen i 1,5 dag og sad meget. Men er her på 4. Dagen helt frisk igen og piler rundt. De andre to har stadig lidt ralle de tilbage og den ene virker mere træt og har mindre appetit.

Jeg ringede naturligvis til dyrlægen, der helt sikkert mente det var Halsorm og skaffede en mindre portion medicin. Det er hældt i vandet, men jeg er i tvivl om det er det, de fejler. For de første høns var allerede i bedring inden de fik medicinen. Men men men det sidste rallende skal de to jo helst slippe af med. Hvad kan det ellers være?? Blot en forkølelse?? Nogen erfaringer?
( de får hvidløg og eddike i vandet )

Jeg har fået 3 nye høns for 14 dage siden som ikke er smittede. De skulle være vaccineret mod forskelligt og har ikke rallet. Tænker selvfølgelig om de kunne have medbragt noget?!

Vh
Malene

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Høns raller
« Svar #1 Dato: 07 ſeptember , 2019, 21:23 »
Hej Malene

jeg er ked af du ikke har fået svar før nu - men hvordan er det gået med hønsene?
Jeg håber det bare var en forbipasserende mild luftvejsvirus, der ikke har forårsaget nogle tab :)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)