Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel  (Læst 89529 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #195 Dato: 06 November , 2008, 20:21 »
Det kunne være sjovt Mikkel. Så kan vi have en kasse kyllinger med under armen ;D

@Wanda du tilbyder da ikke det arrige væsen til Mikkel. Bandit. Giv du ham hellere det bad (altså Carruso II) som du nævner i en anden tråd, det kan være det hjælper på hans arrige væsen. ;D ;D ;D ;D
Vores wyandotthane er simpelthen den blideste kok man kan finde, håber hans unger lærer noget af ham (ikke for at du skal være misundelig Wanda :P)
« Senest Redigeret: 06 November , 2008, 20:47 Fra LisbethPilkjær »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #196 Dato: 06 November , 2008, 20:29 »
Åh, Lisbeth, jeg er lige ved at trille ned af stolen af grin, jeg havde lige et billede på nethinden af Wanda i fuld sving med at give Mikkel et bad.
 <H <H <H <H <H <H <H <H <H <H <H <H <H
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #197 Dato: 06 November , 2008, 21:29 »
Hah, ja det kunne være sjovt :D..

Ved ikke helt endnu, skal lige have bestemt mig for hvilke jeg vil have ;).. Ville jo helst hvis det kunne lade sig gøre have 1 hane og 6 høns fordi så kune der jo komme et par kuld kyllinger :). Planen er så at hanen skal skiftes ud hvert år for at undgå indavl, selvfølgelig til et godt hjem ;).

For lige at komme tilbage til de syge :).. Skal ned og grave en massegrav efter skole imorgen. Vil helst have dem begravet fordi det har en betydning :). Jeg er heldigvis på kursus i hele weekenden, så jeg er ikke hjemme når de bliver aflivet. Far har lovet at fjerne alt fjer, blod og hoveder  <R :'(.. De vil blive begravet med kyllingerne i den ene side, først de to fra England, så de fire fra gørding, og derefter kommer de gamle sådan som det nu passer ind. Ville allerhelst at de bare alle døde på en gang, fordi at ellers går de måske og tænker, hvad de har gjort mig :( :-[ :'( :'(..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #198 Dato: 06 November , 2008, 21:30 »
MIIIIIKKKKKKKKEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLL kom så, du skal i bad  ;D ;D ;D ::)


Ej så slem er han altså ikke, ham Caruso II han løber ikke efter en eller noget, det er kun når han sidder på pind og jeg skal pille ved ham elelr hans damer eller hente æg lige neden under ham ;) men har talt lidt med ham her til aften råbre bl.a. KYKKELI KYYYYYYYYYYY lige ind i roen på ham, det blev han faktisk så overrasket over at han faldt af pinden ;)


Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #199 Dato: 06 November , 2008, 21:34 »
Lugter jeg så meget ;D, var ellers i bad for lad mig se 3 nej 4 eller var det 5 dage siden?  ::)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #200 Dato: 06 November , 2008, 21:44 »
Hold da op Mikkel, glæder mig ikke til vinden slår over i vest igen  ;D ;D

@ Wanda
Vores store hane sprang mod min mand 2 gange i går. Han har heldigvis ingen sporer. Min mand skulle genne dem ind til aftenen og brugte en tyk bambuspind til at holde styr på damerne (ikke for at slå dem, men for at guide dem ind og holde flokken samlet). En af damerne skreg, for hun ville ikke i seng og så kom Gokke for fuld firspring, så fik han en i r.... med pinden, men det er vist ikke nok, for han skulede ondt på mig i dag ;D Det kan være han også skal have et bad, så Wanda kan du ikke lige tage ham med sammen med Mikkel og Carruso II ??? ???

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #201 Dato: 06 November , 2008, 21:49 »
Jeg plejer ikke at navnegive mine høns, men jeg skal jo i gang imorgen med det ;)... Til en grav hører en gravsten jo med navn :)..  Det jeg ville sige var at jeg faktisk også havde en Carruso engang, han var en stor kochin krydsning af en art, han var noget af det flotteste, og han var overhovede i mere end tre år, og fik godt og vel 80 kyllinger (flere af dem ruget i maskine hos en ven) :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #202 Dato: 06 November , 2008, 22:09 »
Øv Mikkel, sikke et træls arbejde du skal igang med i morgen  :(  <W
Husk at grave dybt nok (min. 80 cm) så din navnebror ikke graver familien op igen  <R
Dejligt du har så sød en far, der vil gøre det værste arbejde for dig. Husk at sørge for at han har et par kolde øl at skylle efter med  ;) det er aldrig dårligt at gøde jorden  ;)

Glæder mig til at høre om forårs flokken  :)

@Wanda - hold kæft hvor jeg grinede! da jeg læste om dit KYKKELI KYYYYYYYYYYY og hanen  <K der drattede ned  <H <: Så kan han lærer det  ::)  :D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #203 Dato: 06 November , 2008, 22:45 »
Ih Mikkel du har virkelig haft en svær tid, først hele sygdomsperioden og nu skal du have dem alle aflivet!

Du er en tænksom dreng kan jeg læse og dine dyr betyder meget for dig. Din beskrivelse af hvordan de skal ligge i graven har rørt mig meget!

Jeg har lyst til at sige til dig at jeg synes du har klaret dette så flot!! Du har hele vejen bedt om hjælp, kontaktet dyrlæge, igen og igen. Du har behandlet, været bekymret, bange, lettet og så nu alt dette. Det er altså ikke let når man 'bare' er 15 år!

Du fortjener simpelthen det bedste hønsehus og de aller skønneste høns til foråret!, for de vil få det så super godt hos dig! Jeg tror ikke du kan finde én eneste her på forum, der ikke gerne vil give dig det du mangler til foråret af æg og kyllinger ....

Denne weekend skal bare overstås og den næste tid er svær - der er ikke noget værre end et tomt hønsehus - når det ikke er selvvalgt. Du må bruge tiden på at kigge på udstillinger og så glæder vi os til at se dig her i ny og næ!

Held og lykke med det hele kære Mikkel!

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #204 Dato: 06 November , 2008, 22:51 »
Helt enig med Hanne.  Du er en prins!

Knus Lise
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Jake

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #205 Dato: 06 November , 2008, 23:43 »
Ja, Mikkel... Også herfra skal du have en masse held og lykke med de nye beboere på gården. :)  <L <P

Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #206 Dato: 07 November , 2008, 00:07 »
Nåhrr Mikkel...
Jeg kan kun tilslutte mig koret af dine fans.
Syntes også at du har været en fantastisk knægt til at håndtere al den modgang du har haft.
Det skal nok blive godt igen hos dig og i din hønsegård. Det er der vist ingen der kan være i tvivl om.
Godt at du også har de små hvalpe at tage dig af. Hvordan går det med dem ?
Husk lige at sætte nogle billeder ind jævnligt så vi kan blive lidt små fjollede.
Stort forum cyber kram fra Lene i Rungsted

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #207 Dato: 07 November , 2008, 07:23 »
Mange tak skal i have alle sammen, det er rart at have opbakning ;). Ja det bliver meget underligt med et tomt hønsehus, det er trods alt første gang i over femten år :). Håber bestemt at jeg kan finde nogle nye til foråret, men lige nu skal hønsehuset ordnes så godt som muligt. Kun et problem, gulvet er for ujævnt til at kunne smide vand på for at vaske det. Er det nok at kalke det hele? :)

Desuden så var jeg trods alt lidt lucky at jeg nåede at få en bror til min hane væk til en nabo inden sygdommen brød ud, og den har det godt, så håber at de holder den del af familien i live til jeg en gang flytter hjemmefra, så kan jeg jo få efterkommere af ham ;).

Det går fint med hvalpene. Der var desværre en der var født med noget der gjorde at den ikke kunne optage næring, så den måtte vi få aflivet, men det er havd der sker. Der er seks hvalpe tilbage ved hver tæve nu. Det ene kuld er helt rødnæset det andet tre med sort og tre med rød næse :). Skal nok lige få taget billder, de har jo også øjne nu så de er lidt sjovere ;)

endnu engang mange tak :)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #208 Dato: 07 November , 2008, 17:00 »
Nu er der lukket for hønsene, har samlet æggene ind og de ligger nu derovre. Hønsene var ved at gå til ro, og jeg har egentlig haft det meget skidt med det, derfor har jeg været så lidt hos dem som muligt for at undgå at tænke på det. Har sagt til mig selv at det bare er høns og at de ikke opfatter noget, og det har hjulpet lidt.

Imorgen aften er det hele overstået. Min far har lovet at grave graven og ligge dem i. De bliver halvhugget selvom jeg egentlig helst så at de var genkenlige bagefter, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Håber bare han ligger de rigtige hoveder sammen med kroppen :)..

Så begynder det lange arbejde med at gøre rent, brænde at og tættende over alt :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nysende, hostende høns samt dødsfald - hos Mikkel
« Svar #209 Dato: 07 November , 2008, 17:22 »
Og nu her dagen før de skulle begraves har de sidste 18 høns fået navn :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.