Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø  (Læst 110277 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #30 Dato: 29 April , 2010, 19:07 »
God ide Tommy  /o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #31 Dato: 30 April , 2010, 20:07 »
Hej


Er det nu vi skal bestille et stykke vildsvin, så vi kan smage hvor godt det er inden man køber, for jeg har set på Gvnøs hjemmeside at man kan bestille vildsvine kød, skåret ud og klar til tilberedning.

En god skinke på grillen for det ser ikke ud til der kommer så mange haner der grilles.

@Peter
Kan du finde ud af hvad en skinke koster??

Tommy       

Jeg arbejder lidt på sagen, men ved først noget mandag eller tirsdag. Så vidt jeg har forstået har de ikke noget liggende.
Hvor mange der vil være med til at spise af sådan en skal vi så også lige vide. Vi har jo mulighed for at slagte en på ca. 20 kg.
Hvad sådan et svin koster ved jeg på mandag.
Af fjerkræ har jeg stadig kun mine egne 2, måske 3, hvis der er sul nok på Brahmaen.

Peter
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #32 Dato: 30 April , 2010, 20:13 »
Søren og jeg vil gerne være med til at spise et vildsvin. Hvis vi er mange, der har lyst til det skulle vi vel nok kunne konfirmere sådan et.  /o
Så kunne man selv have brød og salat samt bestik osv. med.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #33 Dato: 30 April , 2010, 20:30 »
Jeg er med på en gang vildsvin  /o

( Men der er jo mad til 50 mennesker i en på 20 kg ! )

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #34 Dato: 30 April , 2010, 20:31 »

Så kunne man selv have brød og salat samt bestik osv. med.

Det kan vi godt.

Som jeg før har nævnt, laver Ninna i Cafe'en, danmarks bedste kartoffelsalat, (syntes jeg i alle tilfælde) og hendes priser er rimelige.

Men !

Selvfølgelig kunne det også være sjovt hvis vi er selvforsynende ved at nogle har noget med, og så kan vi lave vores egen lille bufet, med alt hvad der kommer.

Peter

Hilsen
Peter

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #35 Dato: 30 April , 2010, 20:36 »
Jeg er med på en gang vildsvin  /o

( Men der er jo mad til 50 mennesker i en på 20 kg ! )

Vi er jo oppe på 40 voksne nu + dem der kommer fra Næstved fjerkræklub, det ved jeg ikke rigtig endnu, så hvis alle spiser med får vi nok has på det meste af den.
Hilsen
Peter

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #36 Dato: 30 April , 2010, 20:39 »
Hej

Jeg kan desværer ikke komme med nogle slagte silkehøns, de unge haner er ikke store nok og de gamle vil jeg ikke tilbyde nogle at spise, så jeg tro helt bestemt at vildsvin vile falde i god jord og med en god katoffelsalat til så tror jeg alle vil være tilfredse, vi skulle jo helt ikke i super marked for at købe 5 kyllnger for en hund for at vi skulle få noget af spise.

Så meld jer til spisning, kyllinger eller vildsvin, det er jo også det hyggelige samværd.

Tommy

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #37 Dato: 30 April , 2010, 20:41 »
Vildsvin, dén er jeg (og Lærke) med på!!
Mvh Marianne

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #38 Dato: 30 April , 2010, 21:14 »
Nu har jeg læst mig igennem denne tråd.. Men hvornår starter det egentlig??. Det kan jeg ik lige finde.
Jeg er ved og undersøge om Lillemor og jeg kan komme.. Vi har jo et stykke vej ::) 312 km
« Senest Redigeret: 30 April , 2010, 21:20 Fra JanR »

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #39 Dato: 30 April , 2010, 21:33 »
Nu har jeg læst mig igennem denne tråd.. Men hvornår starter det egentlig??. Det kan jeg ik lige finde.
Jeg er ved og undersøge om Lillemor og jeg kan komme.. Vi har jo et stykke vej ::) 312 km



Tiderne på forumdagen havde jeg tænkt mig skulle være:

Parken er åben fra kl. 10   til kl.16 eller 17 , det ved jeg ikke precis, men ingen bliver smidt ud.

Min plan er at fjerkræet skal være på plads kl. 10.   Så kan man komme som det passer, og hvis vi så aftaler at vi er på området i en periode mellem kl.13 og 15.  Hvor der evt kan grilles vildsvin og racehøns, til sammenligninger.

Derudover er der frit slav til en tur på slottet, bryghuset, sommerfuglehuset eller andet.

Jeg går gerne med i en runde der hedder tulipaner, sansehave, høns/geder og sommerfugle, måske af et par gange, så vores hønseområde ikke affolkes.

Det kunne jo være kl. 11  og kl. 15

Slot, malerisamling og klosterkirke er på egen hånd. Ellers, hvis nogle er interesseret kan jeg skaffe en guide der kan fortælle, det koster bare lidt.

Men, - der er ikke noget fastlagt endnu, så jeg er modtagelig for gode foreslag.
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #40 Dato: 30 April , 2010, 21:46 »
Vi har heldigvis "kun" ca 260 km, Jan  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #41 Dato: 30 April , 2010, 21:49 »
Er der nogen der bager kage eller noget???? eller tager man bare med til sig selv.... må man overhovedet tage noget med ind at spise Peter? madpakke eller noget/drikkevarer?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #42 Dato: 30 April , 2010, 21:53 »
NÅr jeg kunne køre til forumdag fra Nordsjælland til Bjarne i Hobro (og retur samme dag)  sidste år. Kan I også rumpe den lille bid vej.......Kom frisk godt folk ! Glæder mig til at møde jer alle, Med og uden (forum) t-shirt *f

Og Peter.... Thor og jeg er med på det vilde svin. <E

Jeg vil gerne bare en ordentlig kagedåse fuld big cookies med nødder og chokolade.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #43 Dato: 30 April , 2010, 22:02 »
Er der nogen der bager kage eller noget???? eller tager man bare med til sig selv.... må man overhovedet tage noget med ind at spise Peter? madpakke eller noget/drikkevarer?

Vi må have alt med ind. Noget hjemmebagt vil da også være dejlig.

Jeg kan godt lide det med at lave en eller anden form for bufet, med hvad nogle har med. Det kan både være tilbehør til mad, og kage.

Vi skal så nok bare koordinerer lidt, så det ikke bliver vildt overflod.
Hilsen
Peter

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Deltagerliste: Forumdag på Gavnø
« Svar #44 Dato: 30 April , 2010, 22:11 »
Jeg syntes måske at hvis nogen bager lidt kage, så kunne vi hver især tage en madpakke med til frokost... ellers bliver det måske lidt omfattende, både med madmængde og koordinering ;)
Men jeg bager gerne en kage, men det er som altid når jeg skal lave mad helt på eget ansvar at æde det ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.