Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Samarbejde om de hvedefarvede i dværg  (Læst 2627 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Samarbejde om de hvedefarvede i dværg
« Dato: 12 December , 2012, 13:22 »
Jeg er ret vild efter at få de smukke hvedefarvede dværg maran.  *p
Men men men er jo total nybegynder i alt avl og udstilling.  *e  Jeg har snuset rundt et års tid nu, og prøvet nogle racer af for at finde mine yndlingsdyr, og maran er nr 1 i dværg.  /o

Så jeg har lyst og tid og plads  ;D

Er der en som vil være min sparringspartner ?  Jeg har ikke tænkt den længere ud end at jeg er åben for forslag. Måske har vi begge hvede maran eller dyrene bor her og du hjælper med ringning, sortering og udstilling eller ?
Jeg forsøger mig under alle omstændigheder, men ville gi ro hvis der var flere end mig som havde lyst til at gå i gang med projektet  ;)

Jeg tænker ikke 100 dyr eller noget men bare i det små  :laugh: ( min ruge maskine er til 20 æg  *g  *g )
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Samarbejde om de hvedefarvede i dværg
« Svar #1 Dato: 12 December , 2012, 14:57 »
hmmm. Hvad havde du i tankerne?? Så vidt jeg lige husker er der ingen hvedefarvet i dværg i dk endnu.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Samarbejde om de hvedefarvede i dværg
« Svar #2 Dato: 12 December , 2012, 16:14 »
Nej nej, Jes  ::) Men nogen skal jo starte  :angel: Der er ingen der siger det er nemt  <T
Jeg har fået en mail på en i Frankrig som har dem, og håber stærkt på at han vil sælge og sende rugeæg.
Ellers har jeg fundet en Fransk internet side hvor der også er en avler af slagsen.
Det hele er ret nyt så jeg er stadig ved at se mig omkring. Men der kan alligevel ikke sendes æg i det her frost vejr  :P.  Så som sagt... Det er " før opstart " stadie  ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk