Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal der til - lokalklubber  (Læst 77638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #45 Dato: 18 Februar , 2011, 23:06 »
Hørt, Hørt ;D /o

Jeg må sige at jeg er rimelig kontant:
Kan jeg ikke finde det på nettet eller er hjemmesiden ikke opdateret, er det ikke noget jeg kan bruge til noget og er hurtigt videre til det næste!

Har nu været rundt på flere at lokalklubbernes hjemmesider og mange er enten ikke opdateret eller er fyldt med alt for tørt læsestof, som kun en person som allerede er inde i tingene, ville finde interessant. Mens en ny, som jeg selv, ikke ville have en chance for at finde hoved eller hale i hvad der står.

Så hvis en lokalklub havde en evt. hjemmeside som blev holdt opdateret samt havde en "nybegynder-side" hvor alt er skåret ud i pap og ikke bare en sætning hvor man bliver henvist til at sende en mail til den eller den person for mere info, tror jeg de ville have en større chance.
Det ville de ihvertfald hos mig, for en ting er at lede efter info, en anden ting er at skulle "stille sin uvidenhed til skue" for en fremmed som man intet forhold har til.

Nu er der nok nogen som tænker, "Jamen det gør du jo allerede her på siden,- altså stiller din uvidenhed til skue."
Ja, det gør jeg måske, men jeg har læst MANGE indlæg her på siden samt har måtte læse MANGE sider, før jeg stillede det første spørgsmål samt at her på siden er folk meget åbne om hvem de er og hvilken holdning de har, hvilket gør, ihvertfald for mig, at folk ikke længere er "fremmede".

Så til ALLE lokalklubber:

1: Opret hjemmesider og lige så vigtigt, hold dem opdateret
2: De unge har også en mening om tingene, også selvom de ikke har avlet racehøns de sidste 50 år.
3: For en nybegynder er al ting svært, så husk at forklare det i skriver, og ikke at være så tekniske.

Husk på hvordan det selv var at være nybegynder og skulle til at samle info.
Hvis ikke lige naboen vidste en hel masse eller han/hun tilfældigvis kendte nogen som kendte nogen som havde erfaringen. Eller hvis ikke man selv havde haft høns som barn...osv osv..

Hvis ikke i "gamle rotter i faget" lærer det fra jer så uddør tingene, og det gælder ikke kun hvad ang. avl af racehøns, men også det "bare" at have hyggehøns, for hyggehøns i baghaven er det de fleste starter med og ikke med dyre racerene avlshøns.
Prøv evt. at lægge mærke til hvad de fleste nybegynder-spørgsmål her på forrum er:
Antal høns i huset? Underlag? Hvordan indretter jeg huset? Kan de tåle kulde og regn?
-og ikke:
Brahma-farver? Rugemaskine? Sammensætning af foder i næringsværdiprocent?

Så hvis i, kære lokalklubber, vil have en "ny begyndelse" og flere medlemmer, så kom ned på jorden til os andre. Start med at tænke på nybegynderen som ikke "poster" 10.000,- ud på hus, gård og høns for at starte et hønsehold op, men de fleste gange starter med børnenes aflagte legehus og et par søde, måske endda blandingshøns fra DBA.
Man bliver skræmt som nybegynder når man læser på de hjemmesider som trods alt er oppe at kører og holdes opdateret, og kan godt få det indtryk at hvis man ikke har høns som er racerene så er man "andenrangs".
Dette forrum er det eneste sted på nettet med endelsen .DK som jeg indtil nu har fundet hvor jeg ihvertfald ikke får den følelse.

Pyha, - sikke en smøre, håber at i bare forstår halvdelen af hvad jeg har skrevet og at jeg ikke har fået trådt nogen over tæerne undevejs. Har meget mere på hjertet og andre ide'er men tror det må blive en anden dag.

3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #46 Dato: 18 Februar , 2011, 23:19 »
JEg må lige sige at i den aktive klub jeg er i, føler jeg faktisk at man gør hvad man kan for at hjælpe nye... selvfølgelig er der lidt indspisthed de har jo kendt hinanden længe... det er der jo også her på forum... lidt af.

Så for at kunne sige at de gamle ikke vil de unge... så er man nød til lige at bevæge sig ud i verden og få be eller afkræftet sin fordom...

Men er helt enig i det med oplysning og hjemmesider.... det er vejen frem :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #47 Dato: 18 Februar , 2011, 23:24 »
Jean.

Du fik sat lidt flere ord på end jeg gjorde, men i bund og grund tror jeg vi prøver at sige nogenlunde det samme.

Når det så er sagt, så er Forums styrke, i forhold til diverse klubber, at her er 'højt til himlen' og plads til lidt af hvert.

Her er alle, og ingen, 'sandheden'. Vi udveksler meninger og erfaringer. Og ingen af indlæggene/meningerne holdes op mod en facitliste som blev 'hugget i sten' for 100 år siden. Vi prøver alle at lære af hinanden, og vi prøver alle at hjælpe, når der opstår et problem.

For at sige det lidt populært. Vi prøver at 'tænke ud af boksen', når nogen har et problem. Stort som småt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #48 Dato: 18 Februar , 2011, 23:42 »
Jeg siger ikke at alle klubber består af sammenspiste gamle mænd ;) men at de desværre indimellem godt kan give det indtryk.

Jeg har været medlem af mange klubber og har haft mange forskellige hobbyer i tidens løb, lige fra O-løb i bil og spejder til sejlads og en af de ting som jeg er støt på gang på gang er desværre den mur af nedadvendte mundvige når man har forsøgt at komme med at forslag som kunne fremskaffe flere medlemmer.

Nu er foreningslivet/klublivet ikke noget nyt koncept for mig, jeg har praktisk talt fået det ind med modermælken da min far er en af "de gamle rotter" i faget, -dog en af dem med de goé ideér, og det som jeg har oplevet flere gange er at hver gang han har trukket sig fra en post i en bestyrels, næsten uanset hvilken, er der ikke gået lang tid før de resterende har måtte kalde ham ind igen, da medlemstallet faldt p.g.a. for lidt fornyelse i foreningen/klubben. Folk meldte sig simpelthen ud, da der skete for lidt.
Så fornyelse, nye tiltag/ideér er alfa og omega for at holde på medlemmer og for at få nye.

Og ja, her på forrum tænker vi "ud af boksen", og det er lige noget af det som tiltaler mig. Man bliver ikke "holdt ansvarlig" eller "sat på plads" hvis man kommer til at skrive noget forkert.

Ps. Jeg er ikke den bedste til at får skrevet/sagt det jeg mener så jeg håber i forstå mig ellers må i endelig spørge.

« Senest Redigeret: 18 Februar , 2011, 23:45 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #49 Dato: 18 Februar , 2011, 23:44 »
Nu vil jeg også deltage..

Jeg meldte mig sidste år på denne tid ind i Esbjerg fjerkræklub. Grunden til at jeg den gang meldte mig ind var at interessen var der, ja den var jo nærmest ekstrem, alligevel overvejede jeg det inden jeg gjorde det, for havde ikke lyst til at sidde og ligne en idiot, og sådan tror jeg mange tænker. Når først man har taget springet er der intet at være bange for. Jeg er rigtig glad for at have meldt mig ind, for da jeg først kom derind og deltog i generalforsamlingen skal jeg love for at jeg blev taget godt imod. Til hvert eneste fjerkrædag blev jeg ringet op et par dage i forvejen og spurgt om jeg deltog og hvordan og hvorledes. De har både tilbudt at hjælpe mig frem og tilbage i forbindelse med ture, hvilket er virkelig super! Jeg har også flere gange bare fået en opringning for at høre hvordan det gik og om jeg havde brug for hjælp. Det er simpelthen de flinkeste mennesker når man først kommer ind i blandt dem, men problemet ligger i at klubberne generelt er rigtig dårlige til at sælge sig selv. Som det før er nævnt i denne tråd, så kan man ikke kommunikere med folk under 40 uden at bruge nettet, for det er der man finder alt. Jeg har det tit sådan at jeg vil helst undersøge det på nettet inden jeg kontakter folk, for jeg bryder mig eksempelvis ikke om at snakke i telefon med folk jeg ikke har mødt før, og sådan tror jeg mange har det. Derudover skal klubberne også være lidt bredere, altså på flere måder forsøge at fange folk hvor de kan. Esbjerg fjerkræklub som jo egentlig dækker et enormt område og en frygtelig masse mennesker, små og store byer inklusiv Danmarks femte største by har altså ikke meget mere end 20 medlemmer? Der er over 100.000 mennesker, er det ikke lige lidt nok spørger jeg bare? I dette tilfælde er det så ikke klubben i sig selv, det er en blanding af at den ikke sælger sig selv så godt og at der er så stramme regler for fjerkræhold i Esbjerg kommune. Jeg har mødt mange der når jeg har fortalt at vi har høns har spurgt om man godt må det? Så er der jo ikke længere nogen vej frem hvis det når dertil :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #50 Dato: 19 Februar , 2011, 00:04 »
Jeg er RYSTET!!

20 medlemer i et område som dækker 100.000 mennesker? Hvad er der gået galt???
Og at du kan få det spørgsmål om man da godt må holde høns i Esbjerg kommune, synes jeg godt nok er sørgeligt :-[

Det enste der kan gøres er at samle alle medlemmer af klubben, en høne/hane under armen hver, et hønsehus op på en trailer og derefter en lørdag formiddag køre ind på gågaden og holde et "Sådan holder du høns i Esbjerg kommune"-arrangement. Hold det hele HELT nede på jorden og glem alt det tekniske der hjemme og så ellers bare svare på spørgsmål.
Og at holde det en dag er ikke nok i dette tilfælde men gerne 2-3 gange i træk så dem som ikke så det første gang men kun hørte om det fra naboen kan nå at se det weekenden efter.
« Senest Redigeret: 19 Februar , 2011, 00:08 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #51 Dato: 19 Februar , 2011, 01:25 »
Kære Susanne

I en hver forening, om det så er høns, duer, heste, køer, biler, frimærker, strikkeklub ja jeg kunne blive ved har man nogle vedtægter og sådanne vedtægter skal indeholde en formåls § og da Fjerkræklubben for Silkeborg og Omegn og alle andre Fjerkræklubber  hører under DFFR
så er det jo logisk at der står noget med at fremme Racefjerkræ
Under neden har jeg kopieret den side som du har læst, og hvis du havde citeret det hele så kunne øvrige læsere af dit indlæg jo se at i en fjerkræklub også laver andre ting, men i en klub som vores  er det primære jo fjerkræet det drejer sig om, lige som det gør det her på forum.
Og Selvfølgelig har vi også mange medlemmer som har havehøns, og ja
dem ser vi også til vore arrangementer

                                               ::)

Klubbens formål er at fremme Racefjerkræavlen i Silkeborg og omegn,
såvel hvad nytte som sport angår.
Dette gøres gennem at afholde udstillinger, medlemsmøder og andre sociale arrangementer  
  
 
Fjerkræklubben for Silkeborg og Omegn er en forening for alle med interesse for fjerkræ i alle afskygninger.
Her er alle lige, om man så er flaskedreng i Brugsen eller direktør mm. Og alle er velkommen som medlem. Det primære i vort arbejde er selvfølgelig arbejdet med Racefjerkræ, hvor man prøver at fremavle den eller de racer man nu engang arbejder med, så korrekt som muligt iflg. Skandinavisk Fjerkræstandard(kan købes hos Danmarks Fjerkræavlerforenning for Raceavl tlf. 97 40 58 44)

Her i klubben er det mest Høns, Dværghøns, gæs, ænder og kalkuner der arbejdes med, men mange af vore medlemmer har også prydfjerkræ, duer, fugle mm.  Vi holder mange medlemsmøder/arrangementer i løbet af året og mange af dem er selvfølgelig også med fjerkræ som indhold. vi har møder om avl og opdræt, hønsedage hvor man ser på ungdyr, og tager en diskussion om evt. udvikling af racen mm. og årets højde punkt er selvfølgelig vores udstilling som vi altid afholder i Lunden, Silkeborg den sidste hele Weekend i januar.
Vi har en årlig udflugt et eller andet sted hen i Jylland, vi har en fisketur og somme tider noget helt tredje som slet ikke har noget med høns at gøre, her kan nævnes at vi engang har haft blomster bindere inde for at lave juleting, og også ved juletid havde vi en konditor inde og lave konfekt.

Skulle der ude i Danmark gå nogen rundt med interesse for fjerkræ, men ikke rigtig ved hvorledes at man kommer i gang, eller søger efter en bestemt race eller mangler et tlf. nr. til en klub eller opdrætter i det område hvor man nu bor så kan man trygt henvende sig til Fjerkræklubben for Silkeborg og Omegn, vi er altid behjælpelig hvor end man i landet bor, inden for vores sport findes der ingen dumme spørgsmål.

                                                 ::)

En Fjerkræklub er et sted der skal være rart at komme, og vi skal have det rart med hinanden, og det har vi heldigvis også. Susanne skulle du og andre engang på vore hjemme side opdage et arrangement, som i syntes kunne være spændende at deltage i så mød op alle er velkomne.

Vores arrangement kalender bliver opdateret om 8 dage vi skal lige over generalforsamlingen, så medlemmerne kan sige god for det som bestyrelsen nu har fundet på for det næste år.

mange fjerkræhilsner fra <I
Fjerkræklubben for silkeborg og Omegn

                       www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
 
 
« Senest Redigeret: 19 Februar , 2011, 01:38 Fra Carsten Blohm »
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #52 Dato: 19 Februar , 2011, 08:03 »
Tak for godt og uddybende indlæg, Carsten  :D

Det er jo i sig selv en stor udstrakt hånd til alle, der måtte overveje et medlemsskab hos jer.

Jeg er glad for at høre, at der - selv om formålet er klart - også er plads til alle andre med interesse for alle mulige forskellige former for fjerkræhold.

Jeg lægger allermest mærke til, at I har mange medlemmer, som har havehøns - og at I ser dem til jeres arrangementer  /o

Måske er det faktisk sådan i mange flere klubber, end jeg forestiller mig - det ville bare være godt. Og lad os håbe, at det kunne brede sig - jeg har ikke ønsket andet. Jeg udtrykte blot forståelse for, hvorfor man kan vakle - eller helt vælger fra,  hvis man som havehønseholder overvejer at melde sig i lokalklub.

(Og jeg kan tilføje, at jeg selv var meget usikker, da jeg mødte op første gang, men at jeg blev taget imod med al den imødekommenhed og hjælpsomhed, man kan forstille sig. Det er det første skridt - at tage telefonen eller sende indmeldelsesmailen, der er det sværeste.)





 

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #53 Dato: 19 Februar , 2011, 08:14 »
Tak for godt og uddybende indlæg, Carsten  :D

Det er jo i sig selv en stor udstrakt hånd til alle, der måtte overveje et medlemsskab hos jer.

Jeg er glad for at høre, at der - selv om formålet er klart - også er plads til alle andre med interesse for alle mulige forskellige former for fjerkræhold.

Jeg lægger allermest mærke til, at I har mange medlemmer, som har havehøns - og at I ser dem til jeres arrangementer  /o

Måske er det faktisk sådan i mange flere klubber, end jeg forestiller mig - det ville bare være godt. Og lad os håbe, at det kunne brede sig - jeg har ikke ønsket andet. Jeg udtrykte blot forståelse for, hvorfor man kan vakle - eller helt vælger fra,  hvis man som havehønseholder overvejer at melde sig i lokalklub.

Og jeg kan tilføje, at jeg selv var meget usikker, da jeg mødte op første gang, men at jeg blev taget imod med al den imødekommenhed og hjælpsomhed, man kan forstille sig. Det første skridt - at tage telefonen eller sende indmeldelsesmailen, er det sværeste - og der er for mig ingen tvivl om, at hjemmesider som jeres og vores er vejen frem. Det var direkte pga Vendsyssel Fjerkræklubs hjemmeside, at jeg fik besluttet mig for en indmeldelse.

Webmaster fra vores klub satte et link ind her på Forum, og det gav ihvertfald to nye medlemmer . Og Fjerkræklubben for Silkeborg og omegen's fine bekrivelse kunne jeg også godt forestille mig kunne lokke en vaklende sjæl. Nettet er i denne sammenhæng uvurderligt /o




« Senest Redigeret: 19 Februar , 2011, 08:23 Fra Susanne »

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #54 Dato: 19 Februar , 2011, 09:24 »
Jean, det er også noget i den stil jeg vil prøve at foreslå til generalforsamlingen.

Må hellere lige rette mig. Esbjerg kommune har 115.000 indbyggere, men vi har altså også medlemmer i Varde kommune (50.000) og Vejen (42.000).. Så det er altså et kæmpe område :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #55 Dato: 19 Februar , 2011, 09:40 »
Hvad skal der til? Først og fremmest må jeg lige rose Marianne for at opstarte denne tråd. Det er jo virkeligt en af de tråde, som giver grund for en masse tanker i forskellige folks hoveder  <A
Jeg har også gennem noget tid gået og gjort mig nogle overvejelser omkring indmeldelse i en fjerkræklub, men er aldrig rigtig kommet videre af flere grunde:

1) Jeg har det, som mange andre åbenbart også har det, med at tænke på fjerkræklubber, som noget for folk, der vil udstille deres dyr. Det har jeg ikke haft behov for endnu, men kan da godt mærke, at tiden nærmer sig, hvor jeg gerne vil prøve.

2) Jeg har en familie med, kone, 3 børn, 2 hunde og 2 katte udover mit lille hobbyfjerkræhold. Da familien og hundene tager en del tid, ved jeg godt, hvad jeg skal få min tid til at gå med. Jeg ved derfor næsten ikke, hvordan jeg skal finde mere tid til fjerkræ. Og der er det jo, at jeg tænker, hvorfor melde mig ind, hvis jeg alligevel ikke har tid til at deltage. Min kone synes i forvejen, at dette forum tager mere end rigeligt af min tid  ;)

3) hvilken klub skal jeg meld mig ind i, hvis det skal være. Jeg ligger, så den nærmeste er Give-Brande fjerkræklub, men kan forstå af en anden tråd herinde, at den stort set ikke er aktiv længere. Dernæst er der Vejle, Horsens eller Herning, som alle ligger med stor set samme afstand.

Jeg er medlem af DFfR, og har påsat ring på de kyllinger, jeg fik sidste år, så jeg ikke havde udelukket mig fra udstilling af den grund. Nu er næste skridt selvfølgelig en lokal klub. men jeg tror egentligt,a t mit indlæg viser, at der er mange forskellige årsager til, at man ikke lige melder sig ind. Og jeg giver helt klart folk ret i, at det sikkert også har noget med, hvor synlige de enkelte klubber er. Fx har jeg hørt meget positivt om Herning klub, men har kun "rygterne", da klubben ikke har nogen opdateret hjemmeside  :(.

Jeg er dog helt sikker på, at jeg nok skal få mig meldt ind i en klub i løbet af året, men det er kun fordi der er en lille udstillingsspire inden i, som gerne vil til at ud i det fri. Og ingen tvivl om, at denne spire har fået god næring her på siden. Så selv om klubberne ikke direkte er synlige her på siden, så er der ingen tvivl om, at denne side er interesseskabende og derfor også motiverende for at folk melder sig ind i en klub på sigt
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #56 Dato: 19 Februar , 2011, 09:41 »
Sikke en god debat vi fik gang i her  :)

Lokalklubbernes fornemste opgave må være at fremme interessen for hønsehold - og i særdeleshed for hold af racedyr, således at disse bevares, enten de 'bare' er havehøns eller avles med udstilling for øje. Det bør være et fedt for såvidt angår medlemmet, men selvfølgelig skal man arbejde for interessen for racehøns og udstilling også. Ingen racehøns, ingen udstillinger, ingen LU, ingenting...

Men der skal arbejdes hurtigt og kreativt og dygtigt i nogle klubber, hvis ikke de skal dø en ret hurtig død, det viser medlemstallene med al tydelighed. Hjemmesider, oplysning, PR, tiltag omkring nye medlemmer, eksempelvis et samarbejde med fjerkrae.dk osv osv. er det jeg hører her. Men det kræver hænder og hoveder!!

SÅ: meld dig ind i en klub, evt. sammen med nogen du kender, kom til arrangementerne, det er hyggeligt og givende - inddrag børnene, som sikkert altid er velkomne (vi skal også sikre de næste generationer  :D ). Forum er alletiders, men det er 'virkeligheden' også  :D

Jeg spurgte igår Danmarks Forening for Racefjerkræavl (åh, håber navnet er korrekt  ::) ), og de har ca. 3000 medlemmer. Det er jo heller ikke ret mange, faktisk...
Mvh Marianne

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #57 Dato: 19 Februar , 2011, 11:47 »
Det korte svar er vel at jeg skal have noget ud af at melde mig ind. Noget som giver mig reel værdi - enten mit fjerkræ hold eller som person..

Man drukner jo nærmest i tilbud om at melde sig ind i det ene eller det andet. Alt har efterhånden sin egen klub eller forening. Og eftersom fritid efterhånden er det mest kostbare i verdenen, så nytter det ikke noget af være lemfældig med den.


Erfaringer, gode råd mm. kan jeg udveksle med folk her på forum når jeg har tid til det.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #58 Dato: 19 Februar , 2011, 14:45 »
Jeg synes selvfølgelig at det er godt med en debat om hvordan og hvorledes det hele kan gøres osv. og alle har bestemt også lov til at ytre sig, ingen tvivl om det.

Men samtidigt synes jeg også at denne tråd skærer alle klubberne over en kam, og det er : at det er de gamle sure mænd som styrer, det er en lukkedt "kreds kun for raceavl", manglende p.r og hjemmesider.

Der er vitterligt MANGE klubber som fungerer godt og som HAR rigtig mange aktiviteter (og så for bredden) og en hjemmeside, som fungerer.
Men som med mange andre ting er det altid nemmere at fokusere på de dårlige ting, end at rose de gode ting.

At der er nogen som desværre har mødt nogle af de mindre aktive klubber, gør ikke at alle klubber er sådan.

Det er klart at der fokuseres på racefjerkræ i en klub og især i en special klub, idet det er dem som der avles med og udstilles.

Men ALLE høns skal dog behandles/huses på samme måde.

Derimod synes jeg gevaldigt at det kniber med at få folk til også at gøre en indsats, som f.eks møde op til arrangementerne, sidde i bestyrelsen, hjælpe til eller bare komme med forslag.

Mange vil helst nyde og er ikke så pjattede med at yde. Så kom frem og ud af busken, det er de færreste af os, som er tankelæsere.

Så alle jer yngre mennesker med gode ideer, kom ind i klubberne og bestyrelserne, og gør dog noget ved sagen, det er jer der skal gøre det, de "gamle mænd" kan ikke.

Bare se med Forum på LU, hvor der var nogen, som følte sig udenfor og ikke blev talt til og i den tråd der var for et stykke tid siden, om at der var nogen, som var vigtigere end andre herinde.... bare fordi man ikke havde fået svar med det samme og at andre mindre vigtige tråde havde fået mange flere svar.

Det er så nemt at få ting til at blive meget negative.

Lad os dog være positive og komme med gode og konstruktive forslag.






Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #59 Dato: 19 Februar , 2011, 15:11 »
Citér
Derimod synes jeg gevaldigt at det kniber med at få folk til også at gøre en indsats, som f.eks møde op til arrangementerne, sidde i bestyrelsen, hjælpe til eller bare komme med forslag.

Mange vil helst nyde og er ikke så pjattede med at yde. Så kom frem og ud af busken, det er de færreste af os, som er tankelæsere.

Jeg tror faktisk også du har fat i noget her Lene. Netop dette er nok også en af grundene til, at jeg endnu ikke er i en lokal klub. Jeg har pt. hverken tid eller lyst til at yde mere end et kontingent. Og jeg frygter nok lidt, at der forventes mere engagement. Især nu jeg nu er en af dem, som synes, at klubberne ville være godt tjent med en god hjemmeside. Jeg ved godt det er dobbeltmoralsk, men sådan ser det nu engang ud i mit liv for tiden...
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)