Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye billeder af min gæsling  (Læst 1690 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

amalie

  • Gæst
Nye billeder af min gæsling
« Dato: 02 August , 2009, 20:21 »
Nu er min gæsling ca 1 måned gammel. Det går rigtig godt med den og den vokser hurtigt og er ved at sætte fjer  ;)
Jeg er spændt på hvordan den kommer til at se ud, da faderen er hvid med lidt grå på og moderen er grå. De går endnu ikke ud på friland med ungen frivilligt, så jeg jager dem ud de dage hvor vi er hjemme og kan holde øje med at der ikke kommer en regnbyge og gør ungen våd. Indtil videre plukker jeg stadig græs til dem 2 gange om dagen når nu de ikke vil ud  ::)

Jeg tog lige lidt billeder sidste weekend, da de var ude hele dagen.





Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nye billeder af min gæsling
« Svar #1 Dato: 02 August , 2009, 20:34 »
Nej, hvor er den sød! *p Glemmer stadig ikke din tråd, hvor du var total chokeret *g Stødte lige på den igen, her den anden dag :D

Dejligt med en opdatering! :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Nye billeder af min gæsling
« Svar #2 Dato: 02 August , 2009, 23:06 »
Den er vel nok blevet fin.
Den bliver hvid i hoved og hals og grå på  bagkroppen, det kan du se allerede nu, måske får den en grå top på hovedet, det kan jeg ikke helt se, men du kan regne med at der hvor den nu er lys/gul der bliver den hvid, og der hvor den er mørk bliver den grå.
Den kan godt tåle vand, mine gæslinger svømmer i badebasinet, men det er noget de gamle skal vise den, og regn kan den godt tåle, det er de små uden forældre der helst ikke skal blive våde, for de har ikke nogen at putte med og holde varmen, ligesom din og mine har, så de kan godt tåle vand.

De vokser meget hurtigt nu synes jeg, det er en hel overaskelse hver dag så hurtigt det går.
Godt den trives så godt.  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn