Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Godkendelse af svømmefugle  (Læst 1161 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Godkendelse af svømmefugle
« Dato: 16 Januar , 2013, 18:32 »
På den nyligt overståede Landsudstilling var udstillet fire (2,2) blå Frankiske Gæs. Disse var udstillet som nyopdræt. 

Jeg er opmærksom på, at ved høns gælder, at for at opnå godkendelse, skal man - hvis racen/farven er godkendt i et andet EE-land - mindst udstille 3,3 en gang, og at intet af dyrene må have under 90 point.

Er der nogen, der mon kan fortælle mig, om der gælder der andre regler for svømmefugle?  Jeg har forsøgt at "Google", men er ikke blevet klogere.

De fire gæs fik alle over 90 point, og på pointkortene var stemplet "Standardudvalget" som dommer.

På forhånd tak.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Godkendelse af svømmefugle
« Svar #1 Dato: 16 Januar , 2013, 18:38 »
Jeg mener at det er samme regler som ved nyopdræt af høns, men at der kun udstilles min. 1,2  når det gælder gæs.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Godkendelse af svømmefugle
« Svar #2 Dato: 16 Januar , 2013, 18:43 »
Mange tak for svaret Lene, det lyder rigtig godt. Så tænker jeg, de er blevet godkendt.