Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skal man frygte ??  (Læst 1522 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline andershojen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 31
Skal man frygte ??
« Dato: 15 Juli , 2012, 19:45 »
Jeg har 2 ænder og en andrik til at gå sammen. Nu har den ene and lagt sig på 20-25 æg.
Når eller hvis der kommer ællinger kan de så gå sammen med andrikken og den anden and.

Skal jeg frygte at andrikken slår de små ællinger ihjel ??
1-5 Stor lys sussex
1-3- Moskus ænder
0-0-10 wyandotter
1-4 dværg brahma
0-0-13 andre høns
0-1-1 halvefede katte(sidste 1 betyder steriliseret)
1-0 Collie
0-6 Finuldsfår
1-0 Marskfår
1-2- 14 Fransk Vædder

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Skal man frygte ??
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2012, 00:07 »
Det er ikke til at sige på forhånd. Jeg har aldrig oplevet andrikker der har gjort ællingerne fortræd men flere brugere herinde fra, har dårlige erfaringer med andrikker og ællinger.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Skal man frygte ??
« Svar #2 Dato: 16 Juli , 2012, 00:10 »
Vi har kun sparsom erfaring endnu med ænder og ællinger, men kan sige at da vores Cayuga and kom frem med hendes ællinger tog andrikken fint imod dem.

Men vores Sachsen ænder var ikke glade for dem i starten, så de måtte gå adskilt og kigge de små nye lidt an.
Da de var lidt over 14 dage gamle lod vi dem gå sammen om dagen under opsyn, og efter nogle dage gik de fint sammen uden problemer.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Skal man frygte ??
« Svar #3 Dato: 16 Juli , 2012, 08:14 »
Jeg tror, det er det samme hos høns.. nogle haner/ andrikker tager godt imod de små, nogle hjælper dem, andre er fuldstændig ligeglade med dem.. Nogle skal lige se de små an og andre vænner sig aldrig til dem! Så prøv dig frem, så ved du til næste gang, hvad du kan forvente dig :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling