Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Heldige omstændigheder  (Læst 2995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Heldige omstændigheder
« Dato: 14 ſeptember , 2015, 11:45 »
Først lige et rids af omstændighederne:
Jeg har normalt en ret stor andeindhegning (omkring 2000m2), men i anledning af at gæssene skulle fedes det sidste inden de blev slagtet her i weekenden og at årets moskusællinger + mor blev lukket ind i flokken, så var ænderne taget fra og opholdt sig på 400m2 med 2 store baljer vand og foder i af de såkaldte rottesikrede foderautomater, mens gæssene lige græssede alt det sidste ned og fik lidt ekstra majs.

I morges lukker jeg så de overlevende avlsgæs + alle ænder fri i den store indhegning igen.

Lige nu var jeg så ude at kigge til hønsene, helt tilfældigt kigger jeg ud over andeindhegningen og ser 3 små brune dunbolde ræse rundt i vores lokale vandpyt der pga vejrliget imiterer en mindre sø for tiden - øh, hallooo, hvor kom i lige fra? ;)

Så et sted i det skjulte har en morand ruget 3 små ud her helt uden for nummer, skrukken var en der var valgt fra som avlsand i år, men det var hun åbenbart ikke med på og hvis ikke de var blevet lukket ud til vandpytten - ja så var der hverken vand eller mad de små kunne nå i indhegningen ... :(

Nu har jeg fluks været i stalden og støve weber grill vaskebaljen af (genialt ællinge badekar) samt lægge foderpiller ud hvor de små kan nå dem og så må jeg hellere investere i en sæk startfoder mere :)

Nu ser vi om de når at sætte ordentligt fjerdragt inden kulden for alvor sætter ind, ellers er der heldigvis plads i hjørnet af hestestalden :)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline H.Jakobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: Heldige omstændigheder
« Svar #1 Dato: 15 ſeptember , 2015, 10:50 »
Venlig hilsen Hanne J
0,1 Lys Sussex
0,1 Blomsterhøner
0,2 Isa Brown
0,1 Blomster Isaer
1,1 Maran 
1,0 Border Collie
Husstanden tæller også mand og 3 børn.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Heldige omstændigheder
« Svar #2 Dato: 17 ſeptember , 2015, 19:55 »
"#¤%&/()=¤%%§§§§½½½½

Det blev en kort lykke ...

I går havde jeg 18 moskusænder, heraf 2 3.generations brunbrogede der, hvis jeg selv skal sige det var faldet endog særdeles heldigt ud - i dag har jeg én halvgennemgumlet andrik der måske ikke klarer den ...  :'(  /d

kun 5 ænder kunne samles op på marken uden hoved, de resterende 12 var take away  >:(  :o

<snif> ærge, skumle, åndsvage røvdyr ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Heldige omstændigheder
« Svar #3 Dato: 17 ſeptember , 2015, 19:59 »
Sikke noget møg :(
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Heldige omstændigheder
« Svar #4 Dato: 17 ſeptember , 2015, 22:39 »
Pokers osse, det må være meget meget kedeligt, at komme ud og se sådan en massakre. Og meget tomt, efter det liv, der var i folden før.
Føler med dig  *t