Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til Skandinavisk Fjerkræ Standard  (Læst 6810 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pullergøj

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Hjælp til Skandinavisk Fjerkræ Standard
« Dato: 15 April , 2021, 00:18 »
Hej alle sammen

Jeg har lige købt en brugt Skandinavisk Fjerkræ Standard bog, som jeg ikke kan vente med at kigge igennem.

Jeg vil gerne holde den opdateret, men er ikke helt sikker på hvordan jeg lige skal forholde mig til det.

Er der nogle steder, der står hvile racer, der findes i de forskellige rettelsesblade? Jeg har fået af vide at den er opdateret op til 2017, men om det er sandt ved jeg ikke :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp til Skandinavisk Fjerkræ Standard
« Svar #1 Dato: 17 April , 2021, 16:51 »
Det er Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl (DFfR) som udgiver standarden, så det er også der man køber rettelsesbladene til den: https://racefjerkrae.dk/dffr/salg-fra-kontoret/standard/

Obs. det er standarden fra 2004, som er den gældende.

De nye racer/farver bliver der skrevet om i Det Grønne Blad, som er medlemsbladet for medlemmer af DFfR.

Der er rettelsesblade hvert andet år med start 2005 og til 2019. Årstal ses nederst på siderne i venstre side.
« Senest Redigeret: 17 April , 2021, 16:58 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub