Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Farve på silke kylling??  (Læst 2488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Farve på silke kylling??
« Dato: 22 August , 2012, 00:18 »
Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) har avlet denne smukke silke kylling. Hun er fra marts 2012. Hvad kaldes hendes farve? Eller er hun fejlfarvet? men hun er i hvert fald meget smuk sølvfarvet ...nogle der kan hjælpe  ;D . på forhånd mange tak. Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Farve på silke kylling??
« Svar #1 Dato: 22 August , 2012, 00:22 »
Tror hun vil betegnes som Sølvvildtfarvet blandet med hvid og dermed ikke helt ren. Ellers en rigtig flot farve.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Farve på silke kylling??
« Svar #2 Dato: 22 August , 2012, 00:40 »
Hej Frank  :) tak for dit svar! Erik Andersen har lige skrevet svar da jeg forsøgte mig på fumleforum først. Han skriver også sølv vildtfarvet. Men ikke at den ikke er ren i farven så nu er jeg så lidt i tvivl  :laugh: hun ser hvid ud på kraven på billedet men hun er faktisk lys sølv på krave og hals. Kan hun så være ren farvet?
Tak igen igen..Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Farve på silke kylling??
« Svar #3 Dato: 22 August , 2012, 01:58 »
Tror ikke hun er ren fordi hun er alt for lys og har alt for meget Sølvhvid farve på sig. Jeg har også set kryds mellem hvide og Sølvvildtfarvede før og der ligner hun rigtig meget.

Prøv at gå ind på denne side og se hvordan deres Sølv vildtfarvede ser ud.
http://hyggesilker.dk/race.html
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Farve på silke kylling??
« Svar #4 Dato: 22 August , 2012, 10:01 »
tak...det vil jeg prøve  /o
god dag. Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk