Forum > Svømmefugle

kan man spise æg fra ænder....

(1/3) > >>

wildcat:
Er der nogen der ved om man kan bruge æg fra Hvide landænder og mouskosænder ?....

mine ænder er gået grassat,og lægger pænt mange æg....

 :D

Jens Juhl:
Selvfølgelig kan du det. Jeg har spist andeæg både i Frankrig og Vietnam. De smager udmærket.
Jens

Finn Jensen:
Ja, der  er flere medlemmer herinde der bruger andeæg i maden. Det er også udbredt i England at spise andeæg, så det kan du sagtens.

HanneJ:
Ja, det kan du - opbevar dem ligesom du gør ved hønseæg.

Vi har prøvet dem til æggekage - og sikke en farve. Du skal ikke være nervøs når du slår det første i stykker, æggehviden er mere sej end du kender det fra hønseæg. Et eller andet sted har jeg læst, at andeæg bør koges i min. 10 minutter, for at undgå en eller anden "baktusse" - men blødkogt har jeg nu heller aldrig prøvet.

Jeg kender nogen der er ret begejstrede for at bruge dem til bagning - hun bruger blot andeæg i stedet for hønseæg 1:1 - og da andeæg jo er noget større, giver det en passende mængde æg i sådan en portion dej. Farven på kager/småkager med andeæg bliver rigtig flot, da blommen er meget mere gul.

Berit:
Da jeg var ung, og det er en del år siden, der brugte bagere andeæg, så du kan snildt bruge andeæg  <Y

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version