Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sikring af hønsehus/-gård  (Læst 4616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline AnetteReinholdt

  • Bruger
  • Indlæg: 7
Sikring af hønsehus/-gård
« Dato: 11 April , 2021, 14:11 »
Har købt et lille mobilt hønsehus med gård - se vedlagte foto.

Det er meningen, jeg skal have 3 høns, og har jeg købt et flytbart hønsehegn på 25 meter, så de får et meget større område at komme ud på, når jeg er hjemme.

Jeg ville godt ha' mulighed for at lade lemmen til hønsehuset stå åben døgnet rundt, så de kan gå ud i den lille hønsegård.

Men ? er, om jeg skal sikre den yderligere hele vejen rundt for at beskytte hønsene mod ræven og måren?
Og i så fald, har I så nogle forslag til, hvordan det kan gøres - det skal jo kunne flyttes med, når jeg flytter huset rundt.

Offline AnetteReinholdt

  • Bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Sikring af hønsehus/-gård
« Svar #1 Dato: 12 April , 2021, 13:23 »
Slet ingen, der har nogle gode råd

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Sikring af hønsehus/-gård
« Svar #2 Dato: 12 April , 2021, 16:28 »
Det eneste jeg kan komme på er trådnet i bunden, men så kan hønsene jo ikke skrabe i jorden.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline AnetteReinholdt

  • Bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Sikring af hønsehus/-gård
« Svar #3 Dato: 12 April , 2021, 16:35 »
Det eneste jeg kan komme på er trådnet i bunden, men så kan hønsene jo ikke skrabe i jorden.

Jeg overvejer at lægge kyllingenet hele vejen rundt om den lille indhegnede gård - så kan ræven vel ikke grave sig ind?
Og jeg kan flytte det med rundt sammen med huset/gården?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Sikring af hønsehus/-gård
« Svar #4 Dato: 12 April , 2021, 16:52 »
Kyllingenet hele vejen rundt om den lille indhegnede gård, kan være en mulighed, hvis nettet kan flyttes med rundt.

Jeg går ud fra, at det er 3 dværghøns, du vil have i det lille mobile hønse-arrangement, ellers er der stor risiko for, at der meget hurtigt vil opstå mistrivsel de 3 individer imellem, hvis de skal tilbringe ret mange timer pr dag på så lidt plads.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline AnetteReinholdt

  • Bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Sikring af hønsehus/-gård
« Svar #5 Dato: 12 April , 2021, 17:04 »
Det er ikke dværghøns - derfor vil jeg gerne ha' lågen til hønsehuset til at stå åbent døgnet rundt, så de kan komme ud i den lille hønsegård.
Når jeg er hjemme, kan de komme ud i en meget større hønsegård - 25 meter hegn.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Sikring af hønsehus/-gård
« Svar #6 Dato: 12 April , 2021, 18:50 »
Hvis det flytbare hegn er med strøm, så er det ret effektivt mod ræven. Ellers kan den nemt hoppe over.

Offline AnetteReinholdt

  • Bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Sikring af hønsehus/-gård
« Svar #7 Dato: 12 April , 2021, 18:57 »
Det flytbare hegn er IKKE med strøm - derfor skal de heller ikke gå derude døgnet rundt  ;)