Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: æggebægre til dværghønseæg?  (Læst 13555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #15 Dato: 13 December , 2020, 17:33 »
Nu har jeg målt mig frem til, at et typisk dværgæg er 35 mm på det bredeste sted.

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #16 Dato: 13 December , 2020, 20:17 »
Tak, det lader jeg gå videre  :)

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #17 Dato: 14 December , 2020, 16:07 »
Ups! _ jeg må nok hellere sige en diameter på 30 mm. Hele ægget skal jo ikke ned i bægeret, så er vi jo lige vidt :)

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #18 Dato: 14 December , 2020, 20:33 »
 :o ::)ok  ;)

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #19 Dato: 17 Februar , 2021, 17:19 »
har sendt  mål så , , ,

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #20 Dato: 17 Februar , 2021, 19:06 »
spændende :)

Offline Karin Morsbøl

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #21 Dato: 17 Maj , 2021, 09:00 »
Hej i Fjerkræforum.

Nyt medlem her...
Jeg er keramiker og har fået til opgave at lave æggebægre til dværghønseæg til en fødselsdagsgave. Det er en udfordring! Fingrene er for store - jeg har prøvet med flere forskellige teknikker, men overvejer lige nu ærligt talt, om det er besværet værd ;-) 
Når jeg kigger kommentarerne her, ser det ud, som om mange ønsker, at "nogen gør noget" ved dette emne ... så jeg prøver videre!
Skriv gerne til mig, hvis I har bud på, hvordan en optimal form på et miniæggebæger i stentøj vil være.

Venlig hilsen
Karin, Voervadsbro
(MolaMola Workshop)

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #22 Dato: 17 Maj , 2021, 12:09 »

Jeg er keramiker og har fået til opgave at lave æggebægre til dværghønseæg til en fødselsdagsgave. Det er en udfordring! Fingrene er for store - jeg har prøvet med flere forskellige teknikker, men overvejer lige nu ærligt talt, om det er besværet værd ;-) 


Nej hvor spændende :) Neden for er der et link, til en tysk forhandler af alt muligt til vagtler. Blandt andet æggebægre til de bittesmå vagtelæg. De sælger forskellige modeller, som du kan se. Jeg ved ikke om det kunne inspirere? Jeg er meget interesseret i at høre og evt se, hvordan det går. Kan du lægge billeder ind?

Med venlig hilsen Margrethe


https://www.wachtel-shop.com/Wachteleierbecher

« Senest Redigeret: 17 Maj , 2021, 12:12 Fra Margrethe »

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #23 Dato: 24 Maj , 2021, 07:36 »
@ Margrethe hvordan gik det med de drejede æggebægre? Jeg har en kontakt til 'nogen, der kender nogen' - der drejer i træ. Måske var der en mulighed, hvis det ikke er lykkedes allerede?
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #24 Dato: 24 Maj , 2021, 12:12 »
@ Margrethe hvordan gik det med de drejede æggebægre? Jeg har en kontakt til 'nogen, der kender nogen' - der drejer i træ. Måske var der en mulighed, hvis det ikke er lykkedes allerede?
Det er desværre ikke lykkedes. Det er egentlig ret vildt. Man kan få æggebægre i hundredvis af varianter til noget så anderledes om vagtelæg. Men æggebægre til dværghønseæg - findes de på denne klode?
Jeg vil da gerne høre nærmere, hvis du kender nogen, der finder opgaven overkommeligt:)

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #25 Dato: 24 Maj , 2021, 23:00 »
 /o
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #26 Dato: 21 Oktober , 2021, 21:44 »
Så, endelig har jeg fået nogle trææggebærer indenfor dørene. I søndags fik jeg 15 stk præsenteret og nu skal jeg have dem fotograferet og lagt her ind.
Ikke to er ens - som træmanden siger - det er ikke samlebånds arbejde. De er i Eg, Rødel, Birk, og . . . . det husker jeg ikke lige nu. Prisen - den er høj - måske, men det er jo osse håndlavede.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #27 Dato: 22 Oktober , 2021, 08:22 »
Det bliver spændende at se hvad ham træmanden har fremtryllet af bægre
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #28 Dato: 22 Oktober , 2021, 13:17 »
Her er billederne, håber de er gode nok til at man kan se hvad det er . Tændstikæsken er med for at vise størrelsen

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: æggebægre til dværghønseæg?
« Svar #29 Dato: 22 Oktober , 2021, 15:15 »
Det må jeg sige - de er virkelig flotte. Rigtig kvalitets håndværk /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14