Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Om Nike  (Læst 6631 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Om Nike
« Svar #15 Dato: 24 Januar , 2011, 19:41 »
Marianne hvorfor må vi ikke komme når de er 12 uger??? er du bange for at der mangler en når vi tager hjem :D

Jeg har hørt om op til flere forsk. fædre hos et kuld, men ikke en opdelt fødsel ... funny
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Om Nike
« Svar #16 Dato: 24 Januar , 2011, 19:47 »
Næ, hvis I kommer når de er 6-8 uger, har Yazmin jo 4-6 uger til at plage livet af dig ;D ;D ;D
Så kan I jo komme IGEN, når de bliver 12 uger /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Om Nike
« Svar #17 Dato: 24 Januar , 2011, 19:51 »
Med den emsige husvært jeg har lige pt får vi da vist på ingen måde råd til sådan en fin kat.... desværre...

:)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Om Nike
« Svar #18 Dato: 25 Januar , 2011, 09:20 »
Gunni, jeg kom til at læse mit indlæg, hvor jeg skriver at din oplevelse med de otte + fire killinger er utrolig, det, jeg skriver, skal IKKE tolkes, som om jeg ikke tror på det, du fortæller!
Jeg ved jo, du er en ærlig person.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline PrintzDK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: Om Nike
« Svar #19 Dato: 25 Januar , 2011, 09:44 »
Gunni, jeg kom til at læse mit indlæg, hvor jeg skriver at din oplevelse med de otte + fire killinger er utrolig, det, jeg skriver, skal IKKE tolkes, som om jeg ikke tror på det, du fortæller!
Jeg ved jo, du er en ærlig person.

Bare rolig Marianne, jeg er ret sikker på at der ikke er nogen der kunne forestille sig at du er en troll ;D ;D
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Om Nike
« Svar #20 Dato: 25 Januar , 2011, 09:54 »
Tak, Klaus :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Om Nike
« Svar #21 Dato: 25 Januar , 2011, 10:19 »
Det ville jeg da aldrig nogensinde tro om dig sådanne ting ligger vist ikke til dig. Jeg venter spændt på, at høre hvor mange killinger du får. Jeg har i tidernes morgen haft mange siameserkillinger og intet er sødere end når de lige er begyndt at få farve på poter og snude.

Når så sådan en flok maskerede banditter indtager hjemmet er man solgt. Jeg har adskillige billeder med sådanne abekatte der hænger i mine fine Gardisette gardiner ( det var in dengang). Inden min katte tid havde jeg potteplanter som hobby, men de led en grusom død.

Engang var jeg på besøg hos en anden opdrætter og skulle se hendes killinger. De var i et værelse og da hun lukkede dem ud kom den bjørnebande farende og fes lige ind og overfaldt en udstoppet ræv, det var et syn for guder.I 5-6 ugers alderen ligner de mere mår end katte.

Min Mands kommentar dengang jeg kom hjem med min første af slagsen som otte ugers var: "Har du givet penge for den?" Han troede vist den var døden nær. Det var unægteligt også noget andet end den kæmpestore hvide perserhan, hun skulle overtage efter ;D

VH Gunni.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Om Nike
« Svar #22 Dato: 25 Januar , 2011, 11:15 »
Jeg så et naturprogram hvor de scannet en haj der var drægtig, og det er dokumenteret at den første haj baby der får tænder spiser de andre, moren bliver ved med at produsere embryo så hajbabyen får føde under hele drægtigheden, den har ingen moderkage  ;)

Så den aktiviteten man kunde se i haj maven kunde nog se sådan ud som Nike`s på udsiden.... ;D
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Charlotte22

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 275
Sv: Om Nike
« Svar #23 Dato: 25 Januar , 2011, 12:36 »
Marianne hvor jeg dog bare forstår dig, men hvor er det godt at det ikke er mig der snart får de sødeste små bløde, smukke, nuser, skønne, dejlige, lækre og HELT VIDUNDERLIGE KILLINGER. *p
 
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

GKV

  • Gæst
Sv: Om Nike
« Svar #24 Dato: 25 Januar , 2011, 12:53 »
Alle katte/killinger er skønne, men de dejligste i mine øjne er siameserne.Det trekantede hoved, de store ører, lange ben, krop og hale, ja så føler man jo nærmest, at man køber dem i metermål. ;D

Og så deres sprogbrug! De kan jo fortælle en at, hvis man ikke tømmer deres bakke OMGÅENDE agter de at tisse i sengen ;D, der en serie af forskellige miawér, det er en pragtfuld race.

Jeg har nu ganske almindelige katte som render ud og ind og som er her for at tage mus. Det kan en siameser også, men jeg skal ingen ha`Jeg skal ingen ha´. Fat det Gunni.

VH Gunni.

karina dj

  • Gæst
Sv: Om Nike
« Svar #25 Dato: 25 Januar , 2011, 14:28 »
Uuuhhh hvor er du heldig Marianne  :D

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Om Nike
« Svar #26 Dato: 25 Januar , 2011, 14:47 »
Og jeg skulle absolut ind og kigge i den her tråd... ::) Siden jeg læste en bog om det at have siamesere, så har jeg ønsket mig en.  :D
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Om Nike
« Svar #27 Dato: 25 Januar , 2011, 14:57 »
EJ Jørn, hvor er du tarvelig :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: Om Nike
« Svar #28 Dato: 25 Januar , 2011, 17:11 »
Desværre eller heldigvis er jeg blevet allergisk overfor katte.... så jeg bliver ikke fristet... men det var hårdt da jeg blev allergisk.. har altid haft kat....
Men hvor er de skønne...  /o 
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Om Nike
« Svar #29 Dato: 25 Januar , 2011, 18:04 »
Tak alle sammen, jeg føler mig også meget heldig at jeg har mine to smukke blå siam. Men det har også været en slem periode med misserne, først da jeg mistede Talos i sommers under så mange unødvendige pinsler for ham, og så da Safir på mystisk vis brækkede bækkenet om natten og her inde lige før jul. Derfor er der dømt ukompliceret fødsel  <+
Lille Nike er bare så stor og besværet nu, så jeg tænker hun glæder sig til at få det godt overstået.
Selv uden killinger er det fryd at have de to store, når de kommer stormende gennem huset som et galopperende kavaleri.
Jeg husker, fra sidst vi havde et kuld, hvordan de vandaliserede og tyranniserede hele huset. De er lige så slemme tidsrøvere som kyllinger, og man får så mange grin i løbet af en dag. *p *p *p
Hvis nogen skulle have lyst til at vide, hvordan det er at have siamesere, kan jeg varmt anbefale bogen "Katte i huset" af Doreen Tovey; bogen er ret gammel, men beskrivelsen af livet med siamesere er evigt gyldig. Jeg læser bogen af og til, og jeg sidder altid og klukker højlydt, for den er bare lige i øjet. Så vidt jeg ved kan man da stadig låne den på biblioteket. Den er vist udsolgt fra forlaget, men kan stadig købes på engelsk.
Så ja, jeg glæder mig helt ubeskriveligt til endnu en gang at få lov til at opleve de små banditter. *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk