Forum > Svømmefugle

Dræbersnegle og fjerkræ - vigtig viden

<< < (2/12) > >>

Mikkel Schmidt:
Emma, det forstår jeg godt. Det er heller ikke det mest rare dyr at have omkring sig.

Et par ænder ville kunne klare problemet omkring snegle :)

GKV:
Jeg læste et sted, at det ikke anfægtede sneglene særligt meget, sneen beskytter dem, de kunne tåle at være helt stivfrosne og livede op igen når de fik varmen. De eneste vejrlig der skader dem er et tørt varmt forår.

Om det var det eller det, at jeg fik en masse fjerkræ sidste sommer de gjorde, at vi pludselig havde meget mere kontrol med de bæster ved jeg ikke, men ænderne snadrede meget rundt i de visne blade, der hvor sneglene jo er om dagen.

Høns og kyllinger skrabede jo også lystigt langs med husmurene og jeg bilder mig ind, at de fik fat i en masse snegleæg der.

Til gengæld er høns i nysåede bede i køkkenhaven en mindre katastrofe, for ikke at tale om den store grad af selvforsyning de praktiserer på små kålplanter, jordbær o.s.v. ;D ;D Her må man bruge fantasien for at få det til at gå op.

VH Gunni.

Erling Rønnest:

--- Citat fra: Mikkel Berggreen Schmidt efter 21 Februar , 2010, 10:37 ---Et par ænder ville kunne klare problemet omkring snegle :)

--- Afslutning på citat ---

Jeps... Vi har ikke set skyggen af dræbersnegle efter vil fik 4 moskusænder til at gå i haven... Før kravlede de ind alle steder....

Ja.. selv min far have en der var kravlet ind i en stikkontakt i garagen..... Han har også moskusænder nu, og ingen snegle....

frida:
Jeg bor selv i et område, hvor naboer døjer meget med dræbersnegle. Vi havde for et par år siden selv en del snegle i haven. Efter vi er begyndt at have hønsene til at gå "løs" i haven, har vi ikke haft snegle. Jeg tror, som GKV, at hønsene måske ikke æder snegle, men tager æggene. Vi har ikke ænder, der æder de voksne snegle.
Nogle gange kan vi finde en velvoksen snegl, men den er vi overbevist om stammer fra naboerne, så den smider vi retur ::)

ina.....:
skønt der tales om dræbersnegle ikke så langt fra hvor vi bor, så har jeg aldrig set sådan et kræ i min egen have, og her kom først ænder sidste år, til gengæld har jeg heller ikke siden de kom til, set noget der minder om en skovsnegl eller en lille snegl med hus, og de var her da før.

Jeg er da lige ved at tro at jeg bor aldeles sneglefrit.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version