Forum > Svømmefugle

Dræbersnegle og fjerkræ - vigtig viden

<< < (12/12)

August P.n.k:
Vi har rigtig mange vinbjergsnegle som vi er meget glade for og nødigt vil af med, tror i ænderne tager dem, de er jo trods alt en del større end de andre snegle? :)

bhowitz:
Selvfølgelig er der sikkert masser e-coli bakterier alm coli bakterier og et væld af andre jord bakterier som bliver overført fra dræber snegle (og andre ting som har været i kontakt med jord) til ænder og mange andre dyr som eksempelvis grise. Hvis vi antager at alle disse bakterier overføres til det kødet (hvilket de jo ikke gør), så er vi jo så heldige at de sygdomsfremkaldende bakterier bliver dræbt ved lavpasteurisering (72 grader i 15 sek.) Så, så længe vi holder os fra ande tatar og holder en fornuftig køkken hygiejne så er dræbersnegle opfedede ænder vist ikke meget farligere end mange andre ting vi sætter tænderne i.

mvh bhowitz 

psindrup:

--- Citat fra: Jabina efter 21 Februar , 2010, 00:15 ---Hej Alle
Nu tænker i sikkert jeg er total tosset, men jeg har et kæmpe forbi for snegle uden hus..  :-[
Og jeg måtte bare lige nævne at jeg aldrig nogen sinde har støt på nogen der har haft det lige som jeg. Det er virklig et stort problem for mig.

Emma

--- Afslutning på citat ---

Det har min kæreste også - så du er bestemt ikke alene!!

Hun er opvokset i Thailand, og spiser stort set ALT - så som silkelarver og myreæg - (som jeg i øvrigt også spiser), men hun er stadig panisk angst for snegle - og specielt dræbersnegle.

Peter

anneke:
Svar til August, desværre ja dem spiser de også. De bliver jo ikke født som kæmpe vinbjergsnegle. de spiser også snegle æg og de helt små.

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version