Forum > Svømmefugle

Dræbersnegle og fjerkræ - vigtig viden

<< < (3/12) > >>

Mikkel Schmidt:
Vi har været meget meget slemt ramt af snegle igennem seks år, men sidste år var vi næsten sneglefri! Jeg plantede så nogle tagetes (staves?) for at lokke de sidste til, så jeg tror at jeg har fik mas på dem! Jeg tror vi kan give en meget lang tørkeperiode skylden ;)

KEW:
jeg ved ikke om mine tager snegle uden hus, men de tage med hus, og så går den vilde jagt efter den der har sneglen. Det er faktisk ret underholdende. <:

Lene Lestat:
www.Dsnegl.dk  

Jeg har været inde og kigge på denne hjemmeside om dræbersnegle og selvom der er opfordringer, helt fra den 26. april 2008, hvor denne her tråd er startet, til at skrive om bekæmpelse af dræbersnegle med fjerkræ, så kan jeg ikke finde et eneste opslag om dette ??

Jeg har ændret dit link, så hele teksten blev synlig /Marianne - moderator

pilegaarden:
Jan.

Desværre har vinteren, efter hvad jeg har læst mig til, ikke den store indfydelse på mængden af snegle i det kommende år. Meget andet skidt får den reduceret, men åbenbart ikke sneglene.

Som Gunni skriver vil et varmt og især tørt forår og forsommer kunne holde dem lidt i ave, så det er det vi skal håbe på.

Min egen erfaring med disse slimede fætre er som følger: For 4 år siden havde vi ingen, nogen steder på ejendommen. For 3 år siden bemærkede jeg at der var mange af dem for enden af vores allé (300 m allé), men ingen længere nede af alléen og heller ingen i haven. For 2 år siden var de at finde stort set langs hele alléen, men stadig ingen i haven. Sidste forår og sommer dukkede de op i stort antal på hele ejendommen. Jeg tror desværre der er meget lidt at gøre ved dem. Jeg forsøgte med manuel bekæmpelse. Jeg købte et lille redskab som bruges til opsamling af affald og lignende og gik haven igennem dagligt over flere uger. Jeg samlede spandfulde af snegle som jeg aflivede og gravede ned. Men lige lidt hjalp det. Og jeg endte med en 'arbejdsskade' i skuldermuskulaturen pga af den ensformige bevægelse med at gribe sneglene med redskabet og så smide dem op i den spand jeg bar rundt på. Så det gider jeg ikke mere.

Jeg har moskusænder, men de er indhegnet, så det er kun inden for hegnet at de ordner sneglene.

Emma, det må være virkeligt ubehageligt for dig med en sådan fobi. Og med mængden af disse bæster der bliver ved at brede sig, vil jeg foreslå at du taler med dine forældre og jeres læge, om mulighederne for at komme en sådan fobi til livs evt gennem hypnose. For det kan da være svært at leve med i længden.

Jabina:
Ja men nu har vi 5 muskusænder (og 2 andreænder der snart bliver slagtet). Så jeg håber på det bedste  *k !
Nu har jeg ikke set en dræbersnegl i mange måneder så det kan være det hjælper lidt. Men hvor mange muskus ænder ville i have vis i har 1 1/2 hektar??

Emma

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version