Forum > Opskrifter

Din yndlingsæggeopskrift

<< < (2/4) > >>

renepaulsen:
Jeg lavede også is her i weekenden, med hjemmelavede æg!
Nøj det var godt. Den blev dog ikke lige så hvid som den på billedet. Det er jo hvad der kan ske med hjemmelavede æggeblommer, og ikke de industrilavede  ;D /o

Tanja Pedersen:
Jeg faldt lige over denne tråd.

En af de bedste retter med æg, synes jeg, er salat med pocherede æg. Det er ikke så svært, når bare æggene helt friske og har stuetemperatur.

Jeg laver en blandet salat, og tilsætter "hvad jeg har", fx friske grønne asparges, bager lidt tomater i ovnen, forårsløg, artikskokker oliven, bagte peberfrugter - eller hvad du nu har lyst til. Så laver jeg en god dressing, enten olie-eddike, eller baseret på crème fraiche med krydderurter.

Laver lidt brødcroutoner i ovnen.

Pocherer æggene: Vand i en gryde bringes i kog. Det skal kun lige simre. Tilsæt lidt eddike. Slå et æg ud en lille kop. Rør rundt i gryden, så der kommer en lille hvirvel og hæld forsigtigt ægget ned i vandet. Hvirvlen vil hjælpe med at samle æggehviden rundt om blommen, ellers så hjælp lidt til med en gaffel. Pochér ægget i ca. 3 min. og tag det op. Jeg pocherer ca. 3 æg af gangen.

Anret salaten på et stort fad og læg æggene på salaten. Velbekommen :).

Lene Lestat:
Go ide, når man drukner i æg lige for tiden.

Raziel:
Hvad er forskellen på æggene om de bliver pocherede eller kogt? Er der forskel i konsistens?

Jeg har for øvrigt fået yderligere et par opskrifter på fyldte æg på min blog
http://hobbydyrene.blogspot.dk/2016/05/klassiske-djvleg.html
http://hobbydyrene.blogspot.dk/2015/06/djvleg-med-bacon.html

Tanja Pedersen:

--- Citat fra: Lene Lestat efter 24 Maj , 2016, 14:14 ---Go ide, når man drukner i æg lige for tiden.

--- Afslutning på citat ---
Jep. Jeg har sat prisen op fra 2,50 krone til 3 kroner pr. æg. Det sælger ikke herude på bøheren. Jeg mangler mine æggekunder på kontoret (jeg har skiftet job, så nu arbejder jeg lokalt), så jeg har æg i spande, i bakker, i kurve. Æg allevegne.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version