Forum > Engelsk Araucana

Eng. Araucana isabel/perlegrå tværstribet

(1/7) > >>

Fru B:
Jeg vil forsøge at avle eng.araucana i denne farve. Jeg har 2 hønniker i perlegrå tværstribet med skæg og top men fjerdtrukturen kunne være bedre. Hvilken farve hane ville være bedst at bruge til dem? ( udover en isabel perlegrå, men jeg tvivler på at jeg er så heldig at få fat på en i dem farve) Jeg vil tro at vildtfarvede kunne være et godt bud, men hvad så derefter, når jeg har krydset mine høner med denne hane?

Schliemann, Viben:
hvis du bruger vildfarvet får du sort tværstribet haner og sorte høns.
Du skal bruge en blå til vildfarvet, så får du 25% blåtværstribet haner 25% sorttværstribet haner 25% blå høner 25% sorte høner, derefter tager du de blå altså den blå høne og den blåtværstribet og sætter sammen, så får du 1 ud af 86 kyllinger som vil være isabel farvet.

Mvh Viben

Fru B:
Altså blå hane til vildtfarvede høns? Men hvor kommer striberne  så fra? Hvad med en blå tværstribet hane (har fået en tilbudt i denne farve) til vildtfarvede?

Schliemann, Viben:
Der var du lige ved at gøre mig total forvirret  :D

Du spørger om vildfarvet kunne være et godt bud.....så svare jeg så får du sort tværstribet og sort.

Så skriver jeg, du skal bruge en blå hane til en vildfarvet høne for at du "finde" isabel farven.

Jeg skal prøve at se om du kan bruge de tværstribet perlegrå høner du har, men det bliver først i morgen ;)
Mvh Viben

Fru B:
Undskyld forvirringen  ;D og tak  <I

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version