Forum > Duer, fasaner, vagtler, kalkuner og påfugle

Vagtler - hvilken race er egnet?

<< < (2/6) > >>

Lene Kongstad:

--- Citat fra: Leif Tranum efter 04 Januar , 2013, 10:16 ---Hej Chritina.
Jeg har selv japanske vagtler.Det er en rolig og tillidsfuld vagtel som okke giver de store problemer.Mine bure måler 180-60-60 og er kun "åben" i den ene ende.Vagtlerne bruger ikke siddepind.Den bedste bundstrøelse er 4-5 cm. tørt vasket sand eller strandsand,da de støvbader flere gange om dagen.Det er altafgørende at de går tørt og træfrit.Et drivhus er slet ikke nødvendig,der er mange andre muligheder.
Du er velkommen til at spørge igen.

--- Afslutning på citat ---

Leif, Jeg syntes at jeg har problemer med at mine vagtler får sand klumper på tæerne når de går i sand. Nok mest på denne årstid, derfor har jeg valgt at strø hamp i deres voliere.
Oplever du ikke det ?

Leif Tranum:
Hej Finn.
Jeg skulle selvfølgelig have skrevet at de 180 cm. er i dybden.Bredde og højde er 60 cm.

Leif Tranum:
Et af burene set indvendigt :



Leif Tranum:
Hej Lene.
Jeg bruger strandsand til mine vagtler men har ikke de store fugtproblemer da der ikke kan regne ind i burene.Du har ret i at sandet kan klumpe lidt her i den fugtige årstid ( høj luftfugtighed ).Jeg gør rent ved dyrene ( pt. 15 stk. ) ca. hveranden dag og udskifter den mængde sand der er nødvendig.Jeg bruger en fejebakke med en mill.huller til at sigte sandet for klumper og ekskrementer.Så er der altid rent og tørt sand.

Leif Tranum:

--- Citat fra: Finn Jensen efter 04 Januar , 2013, 10:44 ---Hvor mange vagtler har du i sådan et bur og er de 180 højden ?

(jeg går og tegner på et vagtelbur, men der er jo andre ting som tager tid..)

--- Afslutning på citat ---

I yngletiden , ca. 1,8-9 voksne dyr i hvert bur.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version