Forum > Andre dyr

Nytår og hund

<< < (2/9) > >>

Lisbeth Kristine:
Ja jeg ved man skal bruge tid på det. Derfor jeg skriver nu så han er klar til nytår næste år  ;) Det er jo heller ikke til at vide på denne side af dette års nytår.
Vores hund er bange i flere dage, så der skal helt klart gøres noget i år. Sidste år var hans første nytår. I år vil vi prøve at snakke med dyrlægen om noget beroligende.

karina dj:
De der cd'er kan købes gennem dyrenes beskyttelse...man skal lige være obs på det ikke er sikkert hunden reagerer på dem. Min er fuldstændig ligeglad med lydene fra cd'en, men han tror han skal dø så snart der er krudt og kugler.
Jeg har på fornemmelsen at det for mange hunde handler om det lufttryk/bølge der følger med skudene  :-[

Jeg kan ikke træne med min, haner simpelt hen for følsom. Vi skal være meget langt væk fra skudene før jeg kan nå ind til ham og distrahere ham med bold og andet...

Berit:
Man kan få en dvd så der både er lysglimt og skud, der er også lyn og torden på den dvd, jeg er så heldig at min hund er fuldstændig ligeglad for skud og lyn og tordenvejr.  :D

Lisbeth Kristine:
Hvor får man den dvd Berit? også hos din datter? :)

Annette S.:
Puha - her i huset er det en rigtig træls tid - vi bor nemlig ved siden af "Dynamit-Harry's" fætter.....eller sådan føles det i hvert fald  >:(

Nytårsaften tager vi i skoven og går sådan en 10-15 km's tur - hundene er langt nemmere at berolige, når de er godt trætte. Men ellers forsøger vi at fange deres opmærksomhed, når det knalder løs (hvilket det sådan set gør hver anden aften fra nu og indtil 5. januar) med godbidder, søgeøvelser og lidt lydighedstræning og så bliver der ellers skruet op for musik og tv for at dæmpe lydene. Jeg tror nu aldrig, de helt vænner sig til fyrværkeriet....

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version