Forum > Andre dyr

Nytår og hund

<< < (9/9)

Frk.olsen:
Ååååh, det er allerede startet!!! I mandags da vi var ude at gå knaldede og bragede det. Sikkert flere km væk, men for Milo "lige om ørerne på os". Milo blev straks helt panisk. Jeg "trak" videre med en hund, der ikke anede, om den ville blive stående eller spurte hjem, alt i mens jeg prøvede at overbevise ham om, at det var helt ok, men det var tydeligt at se, at han langt fra mente, at jeg havde ret. Da vi til natten skulle ud og tisse gonat, ville han overhovedet ikke med, men blev dog lokket med på en lille tur. I går aftes vidste han heller ikke helt om han ville med, men kom dog. 
Jeg HAR prøvet den med godbiderne, når det knalder, men han stresser så meget at han - der ellers er verdens største madøre og normalt vil hoppe på tungen til Rusland og retur for en lille bitte guffer - slet ikke kan spise.
Vi har aldrig pyldret om ham, men tvært imod trænet meget forskelligt med ham for at give ham en masse successer og det har hjulpet ham meget. Da vi første gang kom til hvalpetræning som 9 ugers hvalp, sad ham gennem hele seancen mellem mine ben med ryggen til de andre hunde, som en anden struds - Hvis jeg ikke kan se dem, er de der ikke. Vi gik lidt væk fra de andre og nøjedes med at kigge på dem på afstand. Den stakkels lille mand, havde jo aldrig set andre hunde end sin mor! Næste gang gentog det sig, denne gang trænede vi med, men igen laaangt fra de andre. Da vi skulle lave "interesse for ting", hvor en lille bamse blev "gjort livlig" foran næsen på hundene, glemte han sin generthed og vovede sig nærmere. Herefter gik det langsomt den rigtige vej.
Vi har brugt RIGTIG meget til på at gøre ham til noget der bare minder om en normal og velfungerende hund i hver dagen og er kommet rigtig langt - men nytåret, det er bare en svær en!
Rikke

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version