Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: YES!  (Læst 6293 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
YES!
« Dato: 28 November , 2010, 12:18 »
Så er "små-kyllerne" hentet fra frugthaven hvor de har gået i tre måneder. Det har været lidt svært at få overblik over kvaliteten når de stormede rundt mellem træer og frugtbuske, men nu er de indfanget og sat ind i den nye hønsegård. Og de er FLOTTE. Der er syv hønniker i blå, blå/randtegnet og sort med fine tufter, god kropsform, uden haleansats og med pilefarvede ben. Hvad mere kan man ønske sig? Der er også en splash med gode kvaliteter, men hun er meget lille. Men hun kommer på prøve - har før set at de pludselig begynder at vokse igen. Hanekyllingerne er også fine men der er et par med ansats til hale - og de flerste skal slagtes. Har tre haner i forvejen og mon ikke det er nok for naboen ;). Men altså: rigeligt at arbejde videre med til foråret *o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: YES!
« Svar #1 Dato: 28 November , 2010, 12:21 »
Det lyder da fantastisk  /o
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: YES!
« Svar #2 Dato: 28 November , 2010, 12:27 »
Det lyder dejligt.

Hvordan har hanefar, som passede flokken og forsvarede dem mod den hvide skål, det?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: YES!
« Svar #3 Dato: 28 November , 2010, 13:04 »
@ Kirsten
Det kan du jo sagtens sige, hvor er billederne, du ved nok det er ikke sket hvis vi ikke kan se det...
og et billede af jagten i frugthaven vil da være fantastisk.
Det lyder jo rigtig godt med de fine dyr.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

GKV

  • Gæst
Sv: YES!
« Svar #4 Dato: 28 November , 2010, 13:07 »
Tillykke med de fine dyr, du må da ikke være til at skyde igennem ;D ;D Dejligt når avlsplanerne lykkes.Har du planer om at udstille på et tidspunkt?

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: YES!
« Svar #5 Dato: 28 November , 2010, 13:08 »
Tillykke Kirsten, det er vel nok dejligt for dig.
 <M <M <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline bornholmeren

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: YES!
« Svar #6 Dato: 28 November , 2010, 16:55 »
Du må jo endelig sige til hvis der er for mange høns med tuffer i blå og sort , så vil Ejner gerne have en 3 til 4 nye koner . hilsen Teddie.

Susanne

  • Gæst
Sv: YES!
« Svar #7 Dato: 28 November , 2010, 17:20 »
Det lyder rigtig spændende  /o

Jeg blir lige lidt nysgerrig: Har de gået i en frugthave uden at kunne komme i hus om natten - helt hen i snevejrsårstiden?  Jeg synes altid, at det er ekstra interessant, hvis nogens høns lever under forhold, som er lidt anderledes end det gængse.

For en måneds tid siden, var der også et par stykker som refererede til en kvinde i Karise, som havde en flok høns til at bo "vildt" i skoven, og som bare gik en tur og ledte, når hun manglede æg.

Måske har jeg misforstået det, du skrev - i så fald undskyld - men det lyder altså for godt til ikke at blive spurgt ind til - hvis du forstår  :D

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: YES!
« Svar #8 Dato: 28 November , 2010, 19:59 »
Uh, har været til julefrokost så det var da mange spørgsmål at komme hjem til !mc. Det med billeder er jeg ikke så god til, men det kan da forsøges. Ja, det er da dejligt når det lykkes. Dette er afkom af de dyr, der kom ud af rugeæg fra Herr Vagt i Wustrow. Jeg er stadig betaget af de blå/guldhalsede men må indrømme at "Østtyskerne" har bedre type. Nu skulle der så være rigeligt at krydse rundt med. Foreløbigt er jeg nødt til at samle på høner for jeg tror nemlig at jeg er kommet igennem nåleøjet vedr. stalddørssalg. Medmindre der er nogen, der stejler når jeg sender turkisfarvede æg til Salmonellakontrol ;D. På min besætningsliste står der i hvert fald "Stalddørssalg". Spændende.
Susanne: nej, de har haft et hus at gå op i. De har faktisk opført sig eksemplarisk og har sovet på pind i huset og ikke i træerne.
@Helle K.: Han er der endnu men det varer nok ikke længe. Han har fået vildtfarvede vinger og gule ben - så meget for en smuk sjæl i en ikke så perfekt krop :'(
@Teddie: du  kan da bare lave nogen selv - du har det, der skal til. Men skal måske vente til der kommer lidt flere æg ;) (Teddie ringede og fortalte med begejstring om det første turkis æg. Han var lige så kulret som os andre *p).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline bornholmeren

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: YES!
« Svar #9 Dato: 29 November , 2010, 16:00 »
Ja jeg har høns og hane men ingen tuffer.derfor vil Ejner gerne have nogle koner med tuffer,og når de er i hus så kan vi begynde at avle .
knus Teddie

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: YES!
« Svar #10 Dato: 29 November , 2010, 17:28 »
@Jørn: Det ser sørme godt ud!!! :).

@Kirsten: Tillykke med det flotte resultat /o. Jeg er også ret så stolt over mine blå og sorte araucana'er som jeg hentede hos dig. Især er en af de sorte helt fantastisk flot i farve, tuffer og alting, og rigtig glad for at blive håndfodret. Hun er blevet min yndling af de 4 :D.

Jeg tænker, at jeg skal forbi Falster igen til foråret, for at hente en mand til dem ?  ;). (og mere honning, vi har snart ikke mere tilbage... /d)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"