Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: god jul  (Læst 2582 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
god jul
« Dato: 21 December , 2023, 21:49 »
Alle herinde ønskes en god jul og godt nytår.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 936
Sv: god jul
« Svar #1 Dato: 22 December , 2023, 00:05 »
Mange tak og i lige måde, ser frem til mange hyggelige og lærerige skriv i 2024

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: god jul
« Svar #2 Dato: 22 December , 2023, 06:15 »
ja også her. Vi kan kun blive klogere. Her mellem jul og nytår skal jeg ud at hente 2 barnevelder. Vi aftalte det skulle vente for vi skal holde jul i Kbh og hvis de ikke kan forliges vil jeg gerne være der selv. Naboen ser efter hønsene til vi er hjemme igen.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: god jul
« Svar #3 Dato: 22 December , 2023, 08:47 »
Også god jul herfra  :)
Jeg står, meget apropos, og koger 3 unghaner.
Nu er det ikke længere nok at invitere de voksne børn m familier på tarteletter i ny og næ - nu ønsker de sig også tarteletfyld til fryseren i julegave...
4 børn + 3 svigerbørn + 4 børnebørn...
Jeg løber vist tør for unghaner :)  :o
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: god jul
« Svar #4 Dato: 22 December , 2023, 08:49 »
Tak Gerda og rigtig god jul til dig og alle andre forum-fjerkræfolk.

Lige for tiden har jeg ingen høns, da jeg er flyttet fra Nordsjælland til en naturperle i Midtjylland.
Det er en stor omvæltning på både den positive men også negative måde.
Min dejlige hønseflok har jeg adopteret bort til en god veninde og dyrlæge i mit 'gamle' område, hvor jeg har mulighed for at fortsætte med at følge dem i deres nye dejlige hjem.
Min fantastiske hane Strømpesok døde mæt af dage i sommer - 11 år gammel. Han klækkede i haven og han var min kære ven og fantastiske flokleder genneem alle årene.  Jeg savner ham meget, men er også glad for, at hans liv var brugt op, inden jeg var nødt til at indstille mit hønsehold for en periode. 
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: god jul
« Svar #5 Dato: 22 December , 2023, 09:12 »
haha ja sådan er det jo. Men vi vil jo gerne hjælpe vores børn.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner