Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Albino.  (Læst 4551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Albino.
« Dato: 15 August , 2009, 22:34 »
Hvor tit sker det at der dukker en albino op hos fjerkræ  ???
Jeg var ude og hente nogle Maran kyllinger idag, og selvfølgelig kom jeg i hønsesnak med manden som viste mig sin hønsegård, midt i hønsegården stod en hvid Maran høne med røde øjne og hele balladen, altså en albino ! jeg spurgte selvfølgelig ind til hvor han havde hønsene fra da jeg troede jeg fik lidt nyt blod til mine egne Maraner, svaret var 29.bob,bob Rungsted selvfølgelig  ::), altså intet nyt blod i denne omgang  :-\  men hvor tit sker det at en ægte albino dukker op, den var faktisk meget pæn... Jeg kan iøvrigt fortælle at kobberfarvet Maran ikke har nogle pletter i nakken, så tiden må vise om jeg har en masse haner...

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Albino.
« Svar #1 Dato: 16 August , 2009, 01:16 »
Har sendt dig en PB  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Albino.
« Svar #2 Dato: 16 August , 2009, 09:28 »
Ej hvor sejt.... gad vide hvordan hendes æg ser ud så?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Albino.
« Svar #3 Dato: 16 August , 2009, 11:25 »
Ja ham kender jeg jo Bjørn.... ;)
Og jeg kender godt til hans albino høne, jeg har spurgt jer herinde omkring lige netop den høne. Se her...

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,4629.msg41310.html#msg41310

Det er bla også derfor at jeg er så forhippet på at få noget nyt maran blod til DK, for alle "hænger " sammen på den ene eller anden vis.

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Albino.
« Svar #4 Dato: 16 August , 2009, 15:45 »
Jeg kan iøvrigt fortælle at kobberfarvet Maran ikke har nogle pletter i nakken, så tiden må vise om jeg har en masse haner...

Hvis jeg skal være lidt flabet så vil jeg sige: "nej, selfølgelig har de ingen pletter i nakken der kan fortælle deres køn"
Det er kun gøgespættede og tværstribede varianter der har det ;D

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Anna M

  • Bruger
  • Indlæg: 55
Sv: Albino.
« Svar #5 Dato: 07 Oktober , 2009, 17:56 »
Lige fortiden har vi om gener i biologi(kunne forresten lære min lærer noget om gener inden for hønseverdenen idag:D) og det er ikke ens betydning med indavl at der kommer en albino. Albino er en mutation lige som silkehøns hvis fjer også er en mutation. Der forekommer også albino inden for menneske verdenen men det er ikke ens betydning med ind avl. Men skjulte albino gener.