Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Muskelhund amok i hønsegård  (Læst 20063 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: Muskelhund amok i hønsegård
« Svar #45 Dato: 15 Oktober , 2009, 09:57 »
Det er jo netop forskellen, bider hunden eller angriber den?

Det er lidt usmageligt, at denne hønseepisode kun bliver bragt i nyhederne, fordi vi taler om en race som har fået forskellige betegnelser i medierne.

Disse hunde har som sagt uden problemer været i landet i mange år, men efter at de blev eftertragtede i de forkerte miljøer og der er blev illegalt tilført hunde fra udlandet ja så er det gået galt.Opdrættet af dem er nu helt ude af kontrol på nogen måde og uanset hvor god en hundeejer man er, kan man ikke ændre på generne.

Jeg ved fra mine egne hunde gennem årene, hvor meget arv har at sige, uanset miljø, idet vi også på et tidspunkt havde nogle linier der tændte af på fjerkræ. Da vi fik andet materiale ind forsvandt det gradvist.

Derfor synes jeg, det er så ærgerligt for de opdrættere der nu må lide under det og rent faktisk risikerer at deres race bliver forbudt.

VH Gunni.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Muskelhund amok i hønsegård
« Svar #46 Dato: 15 Oktober , 2009, 10:06 »
Ja det er kun fordi at disse hunde er " hot stuff " at det kommer i medierne, og det var netop denne type hund, som havde gjort det denne gang.

Jeg har hørt om mange andre, som har fået ryddet deres hønsegård af andre racer, deri blandt hvid schæfer, danske svenske gårdhunde, dalmatiner og labrador, men dette er der ALDRIG blevet skrevet om.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub